fredag 23 december 2016

Fullbordad utmaning #14

I några år nu har jag insett att det här med att jag är beroende av serier är ett problem. Jag vet inte hur många jag följer och de har en förmåga att inte bli färdiglästa. Trots att jag faktiskt gillar dem. Det kommer ju hela tiden nya serier... Alltså gör man en avsluta-serier utmaning!

Det här är tredje året som har kört denna och det har fungerat över förväntan. I utmaningen ingick att läsa 24 böcker och det handlade om 8 olika serier. Alla är nu lästa och det betyder att jag lyckats avsluta 8 serier (en sanning med modifikation eftersom två av författarna bestämde sig för att släppa en ny bok just i år), men jag har bestämt att de räknas ändå. Det är de böcker som finns utgivna när utmaningen bestäms som gäller, annars blir det alldeles tokigt.

Böckerna jag läst är

Ben Cooper & Diane Fry av Stephen Booth
#3 Iskallt spår
#4 Blindspel
#5 Ett sista andetag
#6 Dödens plats
#7 I skydd av mörkret
#8 Svart som synden
#9 Sista samtalet
#10 Flickan i floden
#11 Djävulsklippan
#12 Död och begraven
#13 Redan död

Konrad Sejer av Karin Fossum
#11 Carmen och döden
#12 Helveteselden

Maja Grå av Amanda Hellberg
#4 Snögloben

Opcop av Arne Dahl
#2 Hela havet stormar
#3 Blindbock
#4 Sista paret ut

Ruth Galloway av Elly Griffiths
#6 De utstötta
#7 De öde fälten

Anders Knutas av Mari Jungstedt
#11 Du går inte ensam
#12 Den man älskar

Fjällbackaserien av Camilla Läckberg
#9 Lejontämjaren

Axberg & Jensen av Jonas Moström
#7 Stryparen
#8 Storsjöodjuret

Det här är definitivt en utmaning som jag ska fortsätta med och jag håller som bäst på att bestämma vilka som ska vara med nästa år. 24 böcker verkar i alla fall vara ett bra antal att satsa på, men jag tror att jag aldrig mer kommer att välja en serie där jag har 11 delar olästa. Det blev en aning för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar