torsdag 5 oktober 2017

Hett i hyllan #112

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Sista boken från den egentliga bokrean 2014. Det ska bli oerhört skönt att komma vidare nu...
Sharon Bolton har ju blivit något av en favorit för mig, så mycket att jag kände mig manad att även köpa hennes "gamla" böcker. Ond skörd är hennes andra (även hennes första står här oläst och även den har varit med i Hett i hyllan).

Visst är det lite underligt att man kan ståta med två olästa av en favoritförfattare? Det skulle ju vara intressant att se hur hon skrev i början av sin karriär. Men nej, böckerna bara står där och blänger på mig. Nu känner jag faktiskt att jag nog får ta och läsa i alla fall en av dem. Hur svårt kan det vara?

Om man ska gå efter baksidetexten så låter ju det här intressant:
Tolvåriga Tom och hans familj är nyinflyttade i en liten stad som ligger på toppen av heden. Snart börjar Tom att höra röster, och se en mystisk flicka smyga omkring vid kyrkogården.

Psykiatrikern Evi försöker behandla en ung kvinna som plågas av sin lilla dotters försvinnande. En stor brand ödelade deras hem men fortfarande två år senare är hon övertygad om att dottern har överlevt.

Harry är stadens nya präst/kyrkoherde. Snabbt lär han känna byborna. Men en serie ovanliga händelser kring kyrkan tyder på att han kanske inte välkomnas av alla bybor, och att den lilla staden ruvar på en fruktansvärd hemlighet.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

15 kommentarer:

  1. Ja, den hade ju jag för några veckor sedan. Kanske vi ska läsa parallellt :-)

    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2017/10/05/hett-i-hyllan-60/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade ju varit en idé :) Det brukar bli lättare om man är fler ;)

      Radera
  2. Den finns oläst i min bokhylla också. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.se/2017/10/hett-i-hyllan-112.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att inte vara ensam om det :)

      Radera
  3. Den har jag inte i min bokhylla, tack och lov. Här ä min https://eggetbok.blogspot.se/2017/10/hett-i-hyllan-26.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja så kan man också se det :)

      Radera
  4. Känner igen namnet men har nog aldrig läst något av henne. Vad jag minns i alla fall.

    http://frokenchristina.blogspot.com/2017/10/hett-i-hyllan-112.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, hon är ju lite av favorit för mig, har läst fem eller sex stycken och gillat allihop.

      Radera
  5. Gillar ju också Bolton men har inte läst den här, är däremot väldigt nyfiken :) Tycker den låter jättebra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick ju för mig att jag ville läsa alla hennes böcker. Det har ju uppenbarligen gått så där :)

      Radera
  6. Här kommer min

    https://mittbokintresse.blogspot.se/2017/10/hett-i-hyllan-v-40.html

    SvaraRadera
  7. Det låter som en spännande bok. Har inte läst något av författaren tror jag. Här kommer min hyllvärmare. https://sarasbokblog.wordpress.com/2017/10/05/hett-i-hyllan-32/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon skriver väldigt spännande böcker. Jag gillar henne, men ändå blir böckerna stående.

      Radera
  8. ny författare för mig, ibland blir böcker stående.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns alltid någon bok som lockar mer :)

      Radera