tisdag 22 augusti 2017

Veckans topplista: Sommarens bästa

Vi är många som nästan har gett upp Top Ten Tuesday, eftersom ämnena har blivit konstigare och konstigare. Eller bara repriser. Därför blev glädjen stor när Johannas deckarhörna bestämde sig för att starta upp en egen, svensk, variant. Det tackar i alla fall jag för.

Veckans tema: Sommarens bästa

Enligt mig så är väl sommaren inte slut än. Faktum är att här i Lund så har den inte ens börjat. Men jag kör väl ändå och räknar juni till augusti som sommar.

1. Mitt hjärta går på av Christoffer Holst
2. Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg
3. Nomadplaneten av Emanuel Blume (inlägget om denna kommer tyvärr inte förrän på lördag)
4. Heroine av Mons Kallentoft & Markus Lutteman
5. Tidsmaskinen av H.G. Wells

Jo, just det... för en gångs skull så spelar ordningen roll...

42 kommentarer:

  1. Hm, den här gången har jag bara läst två. Fast det är ju topp två :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså där är ju faktiskt två science fiction, så det är kanske inte så konstigt :)

      Radera
  2. Kul att de två första böckerna är böcker som även jag har läst :) Båda är riktigt bra! Och så blev jag påmind om att jag måste fortsätta läsningen om Zack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, serien om Zack måste du bara fortsätta med :)

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, den är så där småmysig som jag gillar :)

      Radera
  4. Manglade dukar och Heroine hamnade nästan på min lista också, de bubblar precis utanför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag verkar inte läsa så många bra böcker så jag hade nog egentligen inga bubblare :)

      Radera
  5. Har bara läst Mitt hjärta går på och den var ju så bra :)

    SvaraRadera
  6. Ingen som jag har läst men nu fick jag ju allt lite tips :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tips kan man inte få för många av :)

      Radera
  7. Bara för mig olästa...
    även om Yxmannen står i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yxmannen har jag i och för sig inte läst, än.

      Radera
  8. De två första har jag läst och gillat jättemycket.

    SvaraRadera
  9. Heroine finns i min lista också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt hänt att böckerna om Zack hamnar på olika topplistor :)

      Radera
  10. Ja, det var den där Holst jag hade tänkt läsa någon gång, ja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det borde du verkligen. Den borde ju egentligen passa dig mer än vad den passar mig :)

      Radera
  11. 1 och 5 vill jag verkligen läsa :)

    SvaraRadera
  12. haar inte läst någon av dina. men jag väntar på de manglade dukarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara lång kö på den där boken.

      Radera
  13. Inte läst någon på din lista men är nyfiken på flera däribland manglade dukarna och Holst bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du kan gilla båda två.

      Radera
  14. Jag tror jag har en del av böckerna i hyllan, får ta och läsa dem.

    SvaraRadera
  15. Har inte läst någon av dina böcker men efter att ha läst så mycket positivt om Manglade dukar... blir jag lite nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi som läst den verkar vara rörande överens :)

      Radera
  16. Jag har läst dina två översta som båda var väldigt bra! Då och då kan jag få förnimmelser från dem båda. Typ en scen eller känsla om du förstår vad jag menar. Inte böcker man glömmer så snabbt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar. De är som bra böcker ska vara och de finns kvar i både kropp och huvud :)

      Radera
  17. Heroine är det väldigt många som har läst och gillat :)

    SvaraRadera
  18. Svar
    1. Ja, det fanns ju en del i alla fall :)

      Radera
  19. Manglade dukar...är jag intresserad av att läsa

    SvaraRadera
  20. Och jag tycker sommaren har varit seg med värmen :)
    Nr 1 vill jag läsa och nr 2 är jag lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommaren har varit lite ojämnt fördelad i år. Den enda delen vi har fått här är fukten. Det har varit så fuktigt att tvätten knappt har torkat.

      Tycker absolut att du ska läsa de två :)

      Radera
  21. Mitt hjärta går på är ju helt fantastisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag måste snart läsa hans nästa bok också, men samtidigt känns det lite läskigt med de förväntningarna :)

      Radera