torsdag 17 november 2016

Hett i hyllan #66

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi fortsätter väl med det som måste ha varit en pocketrea sommaren 2013.
Gräspojken av Christer Lundberg blev jag rejält sugen på när jag såg den på en annan bokblogg (det kan ha varit du Lotten). Det verkar vara en helt skruvad bok och ja, ibland funkar det.

Vad sägs om en pubertetande 12-årig pojke som inte bara odlar cannabis utan även säljer den. Ihop med sin far. Och en massa annat absurt, tydligen. Dessutom ska det ju vara roligt då.

Boken är skriven av samma Christer som hade radioprogrammet Christer i P3 och han verkar ju vara en rolig prick. Jag gissar att boken utspelar sig i Göteborg, eftersom Christer är därifrån, och det är ju ett extra plus. Vet du, nu blev jag ju väldigt sugen på att läsa denna.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

14 kommentarer:

  1. Haha, jo jag har läst den :-) Absurd, charmig fast ibland fastnade skrattet i halsen.
    Här är mitt bidrag:
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2016/11/17/hett-i-hyllan-19/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt tagit med den på decemberplaneringen så nu ser det ut som att den ska bli läst :)

      Radera
  2. Jag är lite skeptisk till böcker där det står "Hejdlöst rolig" på framsidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag väljer också bort dem, men om någon jag litar på säger att den är kul så kan den bli vald igen :)

      Radera
  3. Precis som Joelinda är jag skeotisk till böcker som man marknadsför som "roliga" - i de flesta av de böckerna har jag faktiskt hittills inte hittat nästan nånting att skratta åt. Min hyllvärmare finns här http://boklysten.blogspot.se/2016/11/hett-i-hyllan-66.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är väldigt sällan jag väljer böcker som beskrivs som roliga eller skrönor. Det brukar sällan passa mig.

      Radera
  4. Den lät ju lite halvbra, jag är med i din hett i hyllan för första gången och här är mitt bidrag.
    http://johanssonanna.blogg.se/2016/november/hett-i-hyllan.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Kul att vi är fler som har lite dammiga böcker i våra hyllor :)

      Radera
  5. Ibland kan man nog behöva något lättsamt roligt att läsa. Fastnar själv bara för den allvarliga motsatsen just nu verkar det som, vad det nu beror på? Denna bok kan väl passa bra för mig då kanske?:
    http://ibokhyllan.blogspot.se/2016/11/hett-i-hyllan-11.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ett nästan omättligt behov av lättsamma roliga saker nu, i både böcker och film, men det där med humor är ju svårt.

      Radera
  6. Jag har inte läst Gräspojken och det här är första gången jag är med, min bok hittar du här. https://sarasbokblog.wordpress.com/2016/11/17/hett-i-hyllan-1/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ut som att jag snart ska läsa den och det ska bli intressant :)

      Radera
  7. Jag älskar dina inlägg "Hett i hyllan" och tänkte själv vara med för första gången. http://bokliz.blogspot.no/2016/11/hett-i-hyllan-1.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack :) och välkommen! Det är kul att dela det här lite dåliga samvetet med fler.

      Radera