tisdag 5 maj 2015

Tio böcker jag förmodligen aldrig kommer att läsa


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Ten Books I Will Probably Never Read.

Det här är inte lätt, jag gillar inte att kategoriskt vägra att läsa en specifik bok, men det finns ju några som jag förmodligen aldrig kommer att känna mig sugen på att bläddra i...

1. Femtio nyanser av honom av E.L. James
2. Femtio nyanser av mörker av E.L. James
3. Femtio nyanser av frihet av E.L. James
4. Dags att bli smal! LCHF på mitt sätt av Katrin Zytomierska
5. Vad som helst av Björn Ranelid
6. Twilight av Stephanie Meyer
7. Uppgörelsen (och senare delar) av Dan Buthler & Dag Öhrlund
8. Mer, vad som helst, av Nora Roberts
9. Djävulskyssen (och senare delar) av Unni Lindell
10. Det som inte dödar oss av David Lagercrantz

Det finns förmodligen många, många fler och kanske kommer jag på fler när jag kollar runt...

20 kommentarer:

  1. Jag läste första Femtio nyanser och jag kommer definitivt inte lästa nummer 2 och 3. Tyckte de var hemskt dåliga :D Gick inte att gilla någon av karaktärerna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver nog inte ens läsa första boken :)

      Radera
  2. Femtio nyanser av honom är det redan för sent för min del. Men de andra två tänker jag inte läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är ett bra beslut.

      Radera
  3. Det är många du nämner som jag inte heller är intresserad av. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nog egentligen många böcker som jag inte känner något behov av att läsa :)

      Radera
  4. Håller med om de fyra första ( Den första har jag dock läst, tänkte att såå usel kan den väl ändå inte vara? Jo, det kunde den. ). Lchf äter jag själv, men klarar inte av författaren så den kommer heller aldrig bli läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är egentligen inte mer emot LCHF-dieten än någon annan diet, det är mer författaren till boken... ;)

      Radera
  5. Haha, inte många jag kan tänka mig där heller, fast har ju läst Twilight.=) Skulle dock vara hur lätt som helst att lista 10 man inte kommer att läsa. Eller 20. Eller 50. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns ganska bra faktiskt, att lista böcker man inte vill läsa. Till skillnad mot de listor man vanligtvis gör :)

      Radera
  6. Twilight är nog ingenting för mig heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vampyrer ska vara läskiga. Inte sexiga.

      Radera
  7. Ingen av de där som jag vill läsa faktiskt. Bortsett från Twilight då som jag ju redan läst. :)

    SvaraRadera
  8. Så jobbigt, jag har läst flertalet av dessa ;) Men jag kan garantera att du inte går miste om något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt! Då slipper jag oroa mig :)

      Radera
  9. Alltså - jag kan skriva under på varenda en :-D Utom Roberts som jag inte läst något av.
    Tänk att jag kunde glömma Ranelid på min lista, han borde varit självskriven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då behöver du inte läsa något av Roberts, så sparar du tid :) Ranelid är självskriven på alla sådana här listor.

      Radera
  10. Flera som jag håller med om, ja egentligen nästan alla ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag ju lite nyfiken på vilken/vilka som inte ingår i "nästan alla" :)

      Radera