tisdag 10 december 2013

Topp Tio böcker på min vinterläslista


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Books On My Winter TBR.

För mig är ju vintern december-februari, om man inte ska bry sig om den meteorologiska definitionen, så den har ju faktiskt redan börjat då. Dock har inte min vinterläsning börjat än, men snart så... Dessa hoppas jag i alla fall hinna med.

1. Främlingen i huset - Sarah Waters. Ingår i min boktolva.
2. 22/11 1963 - Stephen King. Hoppas verkligen att Tomten kommer med denna.
3. Nyckeln - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
4. De första tolv - Justin Cronin
5. Kvinnan i rummet - Jussi Adler-Olsen. Ingår i min boktolva.
6. Osynlig - Paul Auster. Ingår i min boktolva.
7. Återvändaren - Dan Buthler & Dag Öhrlund
8. Jorden må rämna - Kjell Eriksson
9. Svart himmel - Arnaldur Indriðason
10. Sju jävligt långa dagar - Jonathan Tropper

12 kommentarer:

  1. Jag har bara läst Främlingen i huset av dessa och jag hoppas att du kommer tycka om den :)

    SvaraRadera
  2. Sju jävligt långa dagar måste jag läsa någon gång, lånade hem den som ebok en gång men som vanligt förblev den då oläst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en underlig förmåga att helt glömma bort e-böcker.

      Radera
  3. Kul variation av böcker. Kan rekommendera både sju jävligt långa dagar och Nyckeln. Cronin är en författare jag är riktigt nyfiken på men boken är ju så tjock. Kanske något när jag nu tvingas gå ner i tid till våren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är Nyckeln bara hälften så bra som de två tidigare så kommer jag att gilla den :) Cronins Flickan från ingenstans, som är på drygt 900 sidor, är visserligen tjock, men det gick snabbt att läsa den. Dessutom var den väldigt bra :)

      Radera
  4. Åh, hoppas du kommer gilla "Kvinnan i rummet" lika mycket som jag gjorde!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser verkligen fram emot att få bekanta mig med karaktärerna i de böckerna. Har hört talas om dem i flera år nu ju :)

      Radera
  5. Spännande. Några jag läst, några jag har lust att läsa:-)

    SvaraRadera
  6. Här har jag läst tre, Waters, Adler-Olsen och Indridason. Hoppas att du gillar dom. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gott hopp om dem, speciellt Adler-Olsen :)

      Radera