onsdag 18 december 2013

Omslagsonsdag #23 jul

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat jul.

Det står helt klart för mig nu att jul inte är någon viktig ingrediens i de böcker jag har/läser. Ett par tomtar (nåja) hittade jag i alla fall.

Nu är ju kanske inte tomten på Agatha Christies bok den typ av tomte som jag vill ha besök av på julafton, men jag gillar det omslaget.

16 kommentarer:

  1. Gillar också omslaget till Agatha Christies bok!

    SvaraRadera
  2. Omslaget till Agatha Christies bok var riktigt fint men jag håller med dig, kanske inte den sortens tomte jag vill ha besök av ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag väljer gärna den vanliga om det går :)

      Radera
  3. Agatha Christies bok har ett omslag som tilltalar mig även om det är otäckt :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara att komma på att sätta en tomtedräkt på ett skelett...

      Radera
  4. Nja, den tomten kanske man helst skulle avstå.. Men annars trevligt omslag!

    SvaraRadera
  5. Fina julböcker! Det första omslaget är inte så himla mysigt, men fint. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan också bero på att det andra omslaget inte är så speciellt fint :)

      Radera
  6. Omslaget till Christies bok är riktigt mysläskigt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysläskig är ett väldigt bra ord :)

      Radera
  7. Agatha Christie-omslaget såg otäckt ut... annars brukar ju de flesta julböckerna vara väldigt puttinuttiga...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog inte så många puttenuttiga böcker :)

      Radera
  8. Jag gillar ju döskallar, men jag drar nog gränsen vid tomten... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan ju bara hålla med där ;)

      Radera