fredag 6 december 2013

Bokbloggsjerka 6 – 9 december

Denna blåsiga fredag när jag fysiskt kämpat mig fram till jobbet så kan det vara skönt att hämta andan lite med Annikas bokbloggsjerka.

Veckan uppgift är: Vilken karaktär skulle du helst vilja möta IRL och varför?

Jag vet att hur mycket jag än funderar på den här frågan så kommer jag att missa många, så jag bara kör :)

Ruth Galloway hade jag gärna träffat och jag tror att vi hade kunnat bli riktigt bra vänner. Hon är så normal och har många intressanta saker att berätta.

Harry Hole hade jag gärna träffat också, fast bara kortare stunder. Det är kul när det händer grejer. Men kanske inte hela tiden. Vi skulle kanske kunna resa ihop för han verkar ha varit på många intressanta ställen.

Och Roland. 'Nuff said.

41 kommentarer:

  1. Var ju tvungen att kolla länken för att se vem Roland är ;-) Ruth Galloway skulle vara ok, bara hon inte ältar sin vikt. Harry Hole skulle nog vara spännande. I små doser. Och inte när han var beroende...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roland är nog min favoritkaraktär :) Ruth gnäller mindre och mindre på sin vikt, så jag tror det går bra.

      Radera
  2. Harry Hole skulle jag inte våga träffa tror jag, han är ju jätteläskig! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Harry Hole som har ett hjärta av guld :)

      Radera
  3. He, he, jag lämnade bort Harry Hole från mitt inlägg, hade tänkt ha med honom också :) Skulle nog också välja när jag träffar honom... Men Ruth är självklar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Harry Hole känns som en person som jag hade gillat :)

      Radera
  4. Jag har bara stött på Roland en gång än så länge. Om jag läser mer om honom, vill jag kanske också träffa honom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han växer ju mer man träffar honom :)

      Radera
  5. Ja den där Harry Hole hade inte varit helt fel inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade känts tryggt med en sådan vän, då hade man vågat besöka vilka platser som helst.

      Radera
  6. Inga som jag har läst om men Ruth Galloway kanske skulle vara intressant att träffa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ruth Galloway är en alldeles ovanligt sympatisk och normal litterär karaktär.

      Radera
  7. Jag var arg på Harry Hole efter ca två och en halv sidor in i den enda boken jag läst om honom... så jag lämnar honom med varm hand till dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var arg och less på honom i de två första böckerna, sedan vann han mitt hjärta :)

      Radera
  8. Ruth Galloway skulle jag nog vilja småprata en stund med också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller tänk att vara på utgrävning med henne.

      Radera
  9. Tror att det är dags för mig att lära känna Ruth Galloway snart.

    SvaraRadera
  10. Svar
    1. Det känns lite som att hon skulle vara en bra vän.

      Radera
  11. Ruth Galloway ska jag försöka träffa nästa år även om det bara blir i böckernas värld. Harry Hole japp bra val. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar Ruth lika mycket som jag då :)

      Radera
  12. Ruth kan jag tänka mig att träffa och kanske mycket för jag skulle vilja se huset och saltängarna.
    Mia

    SvaraRadera
  13. Ruth Galloway finns med på läslistan, låter som att vi kan älta vår vikt tillsammans...

    SvaraRadera
  14. Inga karaktärer jag fått äran att stifta bekantskap med... :)

    SvaraRadera
  15. jag har nästan promenerar Ruth Galloways väg :)

    SvaraRadera
  16. Man kanske kan mixa här, blir det för stökigt med Roland kan man ju ta en stilla kväll framför brasan och diskutera fornfynd med Ruth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Ruth kan vara bra avkoppling när man umgåtts med både Roland och Harry :)

      Radera
  17. Harry Hole hade jag nog kunnat tänka mig att träffa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit väldigt spännande :)

      Radera
  18. Jag har alldeles nyss läst min första bok om Ruth Galloway, och jag får lov att säga att hon verkar väldigt trevlig och mänsklig, så hon är nog ett bra val :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig i alla fall alltid väldigt lugn och avkopplad när jag läser om henne :)

      Radera
  19. När det kommer till deckare är jag totalt lost. Eller jo, Barbara Havers hade varit lite kul kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just Barbara Havers har jag väldigt svårt för ;)

      Radera