söndag 23 juni 2013

Jag vill inte kalla det genomklappning, men...

Jag har ju sagt mig själv att jag faktiskt inte behöver fler böcker (vad nu det har med något att göra) och jag har lyckats ganska bra. Inte en enda ny bok har blivit inköpt sedan 2 mars. Men sedan släpptes den här
Vem är jag att stå emot Nesbøs senaste, Polis. Jag menar, det är ju faktiskt den tionde delen i en serie som jag är väldigt, väldigt förtjust i.

Sedan kom det ett erbjudande från Adlibris; fyra pocket för 149 kronor. Jamen. Det kan man ju bara inte stå emot. Speciellt som jag hittade de här böckerna bland de valbara
Gräspojken av Christer Lundberg, Mississippi av Hillary Jordan, Stryparen av Jonas Moström (ja, jag vet att jag sagt att vi gjort slut, men man får väl ändra sig?) och Den sista safarin av Deon Meyer.

Det lär inte vara slut med detta. Fortsättning följer.

10 kommentarer:

  1. Wow 2 mars? hur lyckas man med det? Eller du måste vara super duktig,vad imponerad jag blev!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt känt mig riktigt duktig :) Men nu gick det bara inte längre, får hoppas att det bara är ett tillfälligt sammanbrott.

      Radera
  2. Jamen, man är väl bara människa?
    Dessutom, har man hållt sig så länge så tycker jag man är värd en belöning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det, det är inte lätt att vara människa. Risken är att det blir som en vanlig svensk sommar, när det väl börjat regna så slutar det aldrig...

      Radera
  3. Ja det är svårt att motstå, måste nog lägga Nesboe på min att läsa lista

    SvaraRadera
  4. Ser så mycket fram emot att läsa Polis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag med, men jag brukar inte läsa den senaste innan jag vet att det kommer en ny. Jag vill ju inte vara utan Harry Hole :)

      Radera
  5. Jag försöker hålla shoppingen nere, men Polis och den där med Deon Meyer frestar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en evig kamp det där, men vissa böcker måste man bara ha :)

      Radera