onsdag 19 oktober 2011

Säg det med en titel!

Det här var en rolig grej jag hittade hos bokstävlarna (tydligen först påhittad av bokbabbel). Jag hade kunnat hålla på i många varv till.

Svara på frågorna med hjälp av boktitlar du har i dina bokhyllor.

Hej! Är det någon där?

Vem är du? Immigrantens dotter.

Hur önskar du att du kunde vara? Järnkvinnan.

Vad gör du helst en ledig dag? Upp till toppen av berget.

Beskriv ditt favoritdjur. Alla katter grå.

Hur ser du ut? Främlingen i spegeln.

Beskriv ditt humör idag. I stort sett menlös.

Vad är viktigast i ditt liv? Håll drömmen levande.

Vad är helt oviktigt för dig? Främlingars hus.

Beskriv en plats du trivs på. En plats i solen.

Beskriv något du tycker är vackert. Ett land i gryningen.

Vad längtar du efter mest just nu? Ära och rikedom.

Vad längtar du inte alls efter? Den sista vintern.

2 kommentarer:

  1. Ganska passande svar :). Har sett dem men jätte knepiga svar och mina hade nog varit knepiga om jag svarat på en sådan för har inga normala namn på böckerna jag läser ;D. haha ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag var ganska nöjd med svaren, de är inte helt uppe i det blå i alla fall :)

    SvaraRadera