måndag 17 oktober 2011

Enkät om böcker

Hittade en enkät hos Talk nerdy to me och eftersom jag är sjukligt glad i enkäter så kan jag ju inte motstå den.

Som läsare är jag: Tålig och envis. Jag ger inte gärna upp en bok.

Som bloggare är jag: Så tråkig att jag bara skriver när jag har något att berätta. Och tokig i enkäter.

Senast lästa bok: Förlåt min vrede av Dan Buthler & Dag Öhrlund

Senast påbörjade bok: Skumtimmen av Johan Theorin

Senast köpta bok/böcker: Spelaren och Mästaren av Harlan Coben.

Favoritdeckarförfattare: Jo Nesbø.

Jag läser allt av: Stephen King och Dean Koontz.

Jag läser helst inte (genre/författare): Böcker om vampyrer och/eller zombies.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Programmeringsböcker.

Förutom svenska läser jag gärna på: Inget annat. Läser, pratar och skriver engelska på jobbet hela dagarna. Det räcker så bra så.

Högt upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Hmm, det vet jag inte, det är så många. Det lutar möjligtvis åt Änglarösten av Arnaldur Indriðason.

Högst upp på min bokönskelista just nu står: Stephen Kings Under kupolen.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Jag går sällan på antikvariat, det har vi inget här, men om jag råkar hitta ett så letar jag efter Stephen King.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar