torsdag 29 mars 2018

Hett i hyllan #137

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en oläst från bokmässan 2014.
Ibland kan jag faktiskt inte låta bli att fundera på vad det är som gör att vissa böcker blir stående olästa i hyllan. Som till exempel En rasande eld av Andreas Norman.

När man läser beskrivningen så verkar ju faktiskt denna ha precis allt som jag vill ha i en bok. Jag menar spioner, terrorister och konspirationsteorier. Vad kan liksom gå fel med det? Den här får jag nog se till att få läst ganska snart.

Så här beskrivs boken på baksidan:
Carina Dymeks framtid är utstakad. Hon är påläggskalv på UD. Alltid påläst, alltid pålitlig. Efter ett möte i Bryssel blir hon kontaktad av en främmande man som ber henne ta hand om ett usb-minne. Det visar sig vara en rapport om ett nytt europeiskt antiterrorsamarbete. Carina lämnar den vidare till sina överordnade - och blir omedelbart avstängd från sitt arbete. För att bevisa sin oskuld måste hon hitta mannen som gav henne usb-minnet. Hennes nya kärlek, pojkvännen Jamal, försöker enträget hindra henne från att forska vidare. När hon upptäcker att hon är förföljd förstår Carina att det enda sättet att hålla sig vid liv är att få fram sanningen. Det är fler som vill ha fram sanningen men inte alla vill hålla henne vid liv.

Den som fått uppdraget att bevaka Carina är säkerhetspolisen Bente Jensen, som snart blir varse att även hon står under bevakning. Av brittiska MI6? Eller ett terrornätverk? Vem är jägare och vem är jagad?

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

10 kommentarer:

  1. Och så många böcker man inte känner igen! Tror aldrig jag ens sett denna. Här är min:
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2018/03/29/hett-i-hyllan-85/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, visst är det underligt. Och jag kan inte för mitt liv komma ihåg på vilka grunder jag köpte den. Varför lyfte jag upp och läste på baksidan liksom?

      Radera
  2. Den boken känner jag inte till. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.se/2018/03/hett-i-hyllan-137.html

    SvaraRadera
  3. Den känner jag inte alls till http://eggetbok.blogspot.se/2018/03/hett-i-hyllan-45.html?m=1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite märkligt att jag har lyckats hitta en bok som ingen har hört talas om :)

      Radera
  4. Den boken låter ju intressant. Har sett den tidigare men inte löst den.
    Hör kommer min bok:
    https://lenasgodsaker.blogspot.se/2018/03/hett-i-hyllan-137.html

    SvaraRadera
  5. Som sagt din bok var helt ny för mig, här kommer mitt bidrag

    https://mittbokintresse.blogspot.se/2018/03/hett-i-hyllan-vecka-132018.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen inte många som har hört talas om den, det gör mig nästan mer nyfiken :)

      Radera