tisdag 16 januari 2018

Top Ten Tuesday: Bokliga förhoppningar för 2018

Tisdag igen och återigen hänger jag på Topp Tio Tisdag som nu har tagits över av (That Artsy Reader Girl). Veckans uppgift är Bookish Resolutions/Goals.

Några löften blir det inte, men jag jag lovar att jag ska försöka...

1. att njuta av läsningen är det allra första och viktigaste målet.
2. att inte köpa fler böcker än jag läser vore något att sträva efter. Svårt. Det vet jag efter att ha misslyckats vartenda år.
3. att ro i land boktolvan borde inte vara några problem.
4. att inte påbörja en mängd nya serier känns som en bra målsättning, förutom de sex som jag har i min utmaning. Också den ohyggligt svår.
5. att läsa klart diverse serier som jag följer känns prioriterat, de är ganska många. Trots att jag kört Finish That Series Challenge i flera år, så även 2018.
6. att läsa alla tre hyllvärmare varje månad borde fungera.
7. att läsa 12 e-böcker under året.
8. att läsa det ganska modesta antalet 60 böcker borde inte vara några problem.
9. att rensa ut i bokhyllan är väldigt obehagligt, men det är ett nödvändigt ont.
10. att njuta av läsningen. Sa jag det?

4 kommentarer:

  1. Älskar man böcker, och trivs med att ha dem omkring sig, då är det svårt att dra ned på inköpen. Det är i alla fall min erfarenhet. Jag tror inte att jag någonsin kommer att få en jämvikt, men jag strävar också efter det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag inte hade haft problem med utrymmet så skulle jag inte ens tänka på att dra ner på inköpen. Tror jag. Men nu är det verkligen fullt. Jag tror jag har böcker som inte får plats motsvarande minst två Billy-hyllor. Och några fler hyllor får inte plats :o

      Radera
  2. Är det inte meningen att man ska ha sjuttioartontusen olästa böcker hemma? I högar överallt? Som inte får plats... Det trodde jag. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man skulle ju lätt kunna tro det :) Ett problem är ju att man själv vill ha plats hemma kanske :)

      Radera