torsdag 23 juni 2016

Hett i hyllan #45

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Fler bokreaböcker från 2013 blir det och här är en hel serie.
Jag älskar ju att läsa böcker som utspelar sig i Göteborg med omnejd och det händer att jag köper på mig flera böcker i en serie bara för att. Den här serien om Ingrid Bergman av Christina Larsson är precis en sådan.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade böckerna, men när jag såg staden Göteborg i beskrivningen så var det kört. Jag köpte alla fyra; 5:e Moseboken, Slaskjobbet, Du kommer inte undan och Silhuetten. Jag hoppas att det ska visa sig att de här böckerna är bra, något som inte alltid är fallet när jag köper hela serier bara för miljöns skull.

Kanske är det läge att ta med den i Finish That Series Challenge 2017. Man kan ju både påbörja och avsluta en serie under samma år...

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

17 kommentarer:

  1. har den till vänster i hyllan... mysigt att läsa göteborgskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas böckerna är bra, det brukar inte sluta väl när jag köper en hel serie så där...

      Radera
  2. Tack för tipsen. Dessa hade jag aldrig hört talas om tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ju dock inte om de är bra :)

      Radera
  3. En serie jag faktiskt inte ens har hört talas om förut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är det nog inte många som har gjort :)

      Radera
  4. Men, den här serien har jag aldrig hört talas om. Men jag avvaktar dina synpunkter först :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade inte jag heller innan jag köpte dem :)

      Radera
  5. Det är ju alltid en risk att köpa en hel serie, men samtidigt är det ju så härligt att bara plöja om det visar sig vara bra...

    Idag skriver jag om två böcker av en risk författare: http://lacrimamens.com/blog/hett-hyllan-46.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar inte sluta så bra när jag gör så där, men ibland så :)

      Radera
  6. Om Ingrid Bergman? har aldrig hört talas om! Jag har varit ute och irrat lite innan jag hittat dagens hyllvärmare hos dig, men nu! Har också letat upp en egen - beöver inte leta länge ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar inte vara några storsäljare direkt.

      Radera
  7. Jag har faktiskt läst serien men det var när den var ny. Jag vet inte vad jag skulle tycka nu men då tyckte jag den var helt ok men den lämnar inte så många spår efter sig (som många deckare). Däremot hade jag problem med lite som hände i tredje och fjärde boken som jag tyckte var onödigt. Men det är en smaksak :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt OK duger väl. Till att börja med :) Jag får nog faktiskt ta och läsa dem snart, är ju väldigt nyfiken och om jag inte gillar dem så kan jag ge bort dem och frigöra lite utrymme ;)

      Radera
    2. Det gick snabbt att läsa dem :). Så börja när du vill ha en snabbläst deckare.

      Radera
    3. Jag tror jag måste försöka klämma in den första snart. Är ju väldigt nyfiken. Och hemlängtan har jag också :)

      Radera