fredag 11 maj 2018

The Stephen King Book Tag

Vargnatts bokhylla gjorde för ett tag sedan en tag som jag blev nyfiken på, bara tack vare namnet. Hos mig blir det ingen video, men väl en lista.

1. Stephen King - En hyllad författare som du anser förtjänar alla hyllningar
Mattias Edvardsson. Ingen av de fyra böcker jag har läst av honom har varit dålig, vilket betyder att han faktiskt har ett bättre track-record än självaste Stephen King.

2. IT - En gigantisk bok som varit på din TBR länge (600 sidor eller mer)
Snö och aska av Diana Gabaldon (1279 sidor) är den tjockaste olästa boken jag har och den har varit i min ägo sedan bokrean 2014. Jag är inte helt säker på om jag någonsin kommer så långt i den här serien, detta är ju sjätte delen och jag har bara läst första. Som jag inte gillade.

3. Carrie - En klassiker som alla har läst utom du
Den där Svindlande höjder av Emily Brontë alltså...

4. Misery - En läskig bok på din TBR-lista
Hemmet av Mats Strandberg hoppas jag är riktigt läskig.

5. Gerald's game - En bok som ska bli film/serie som du behöver läsa
Hela trilogin om Bill Hodges av Stephen King håller tydligen på att bli TV-serie. Jag har bara läst första delen, Mr Mercedes, både Den som finner och Sista vakten står olästa. Nu lär det dröja innan jag ens fattar var den här serien går någonstans, men ändå.

6. 11/22/63 - En historisk roman du ser fram emot
Jag läser inte längre speciellt många historiska romaner, men en som stått oläst länge, trots att jag verkligen ser fram emot att läsa den, är Set Mattssons Ondskans pris. Den utspelar sig i Malmö 1945.

7. Tagga någon
Som vanligt tycker jag att alla som vill ska känna sig taggade.

4 kommentarer:

  1. Den där snor jag - trots att jag inte har Stephen King som husgud ;-)

    SvaraRadera
  2. den ser kul ut! den lånar jag också. har inte heller King som husgud, men ändå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det är ett krav att man har King som husgud :)

      Radera