tisdag 13 mars 2018

Veckans topplista: Böcker jag ser fram emot i vår

Tisdag igen. Veckans värsta dag, men något som gör den lite roligare är Veckans topplista som Johannas deckarhörna startat upp.

Veckans tema: Böcker jag ser fram emot i vår.

Det här är alltid ett jobbigt tema, jag har inte alltid koll på vad som kommer längre fram, men jag gör ett försök. Och förresten, min vår är mars till och med maj, så den bok jag längtar allra mest efter är inte med här. Den kommer nämligen inte förrän i juni. Vilken? Mattias Edvardssons nya så klart, En helt vanlig familj. Så, nu fick jag med den här ändå 😀

1. Midnattsljus av Charlotte Cederlund (mars)
2. Inkräktare av Tana French (april)
3. MacBeth av Jo Nesbø (april)
4. De sista flickorna av Riley Sager (maj)
5. Den onde samariten av Mason Cross (mars)

Jag vågar väl knappt kolla vilka ni andra har med. Känner på mig att det här kommer att gå illa.

30 kommentarer:

  1. haha, så kan det bli, tack för tips!

    SvaraRadera
  2. En finns med på min lista (och Mattias bok skulle funnits med om juni var vår ;-)
    Mason Cross måste jag läsa den första av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir alltid lika förvånad när jag har läst en bok som inte du har läst :)

      Radera
  3. Macbeth ser jag verkligen fram emot och Mattias Edvardsson skulle jag också vilja läsa. Fast då ska jag nog börja med det första han skrivit, eftersom jag fortfarande inte kommit mig för att läsa något av honom. Står på läslistan i alla fall :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan välja precis vilken bok som helst av Mattias Edvardsson. Allt är bra :)

      Radera
  4. Tack för listan! Tana French är jag intresserad av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade gett upp om att den skulle bli översatt så jag blev nästan lite exalterad :)

      Radera
  5. Tror att jag har sett Macbeth på de flestas listor nu, med all rätt tycker jag! ;)

    SvaraRadera
  6. Åh kommer Mattias Edvardsson ut med en ny bok!! Det hade jag inte koll på! :)

    SvaraRadera
  7. Macbeth blir jag intresserad av trots min ickedeckarinställning. :-)
    http://violensboksida.bloggplatsen.se/2018/03/13/11517205-toppfem-vecka-11-bocker-jag-ser-fram-emot-i-var/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den "riktiga" Macbeth är väl synd att kalla deckare :)

      Radera
  8. Känner inte till någon av böckerna men jag har så dålig koll på vad som kommer ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag brukar också ha dålig koll på det, men de här har jag längtat efter så länge nu :)

      Radera
  9. Inkräktarna och MacBeth får jag nog ta mig en titt på

    SvaraRadera
  10. Många härliga böcker att se fram emot.

    SvaraRadera
  11. Böckerna i din lista låter också intressanta, hur ska man hinna läsa allt? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl det eviga problemet; så mycket böcker och så lite tid.

      Radera
  12. Tack för tips, De sista flickorna låter bra.

    SvaraRadera
  13. Bokserien av Charlotte Cederlund kanske man skulle läsa, om det blir någon lucka... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ju vara dags nu när sista boken släpps :)

      Radera
  14. En helt vanlig familj längtar jag också efter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker jag har väntat så länge på den.

      Radera
  15. Macbeth är en ju verkligen nyfiken på. ;)

    SvaraRadera