onsdag 14 mars 2018

Från A till Ö: L - List

L - List. En ovanligt smart bokkaraktär.
Den här karaktären bara måste vara släkt med Einstein. Hur annars kan h*n vara så smart?

Jag tänkte faktiskt först välja Mark Watney i Ensam på Mars, men sedan såg jag att den boken redan har varit med en gång och visst är det väl lite tjatigt att välja samma. Annars hade det blivit han för smartare än så blir det inte.

I stället väljer jag en som hela tiden gav känslan av att vilja vara smart, att författaren riktigt ville göra honom till en übermensch. Kanske var han det, men jag gillade honom inte alls. Han saknade helt självdistans och humor. Vem? Jack Delton, eller vad han nu hette egentligen, som man kan läsa om i den här boken.

Bilden är länkad till mitt inlägg.
Ghostman av Roger Hobbs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar