fredag 19 januari 2018

Helgfrågan v 3 (18 -21 januari )

Helgen närmar sig med stormsteg och då är det så klart tid för Mias Helgfrågan. Det är en bra start.

Veckans fråga är: Vilka bloggaktiviteter deltar du i?

Det är nog en del... Vi har ju Tematrion på måndagar, den är jag inte med i så ofta, men det händer. På tisdagar är det Veckans topplista och Top Ten Tuesday, som har lämnat över stafettpinnen till en annan blogg och ämnena har varit något bättre de senaste veckorna. Ibland hänger jag på Kulturkollos veckoutmaning, som även den kommer på tisdagar. På torsdagar på det min egen Hett i hyllan och Helgfrågan. På söndagar är det Smakebit på søndag. Och så klart Månadens bästa bok. Jag tror det är allt... får se om jag har glömt något när jag kollar runt hos alla andra.

30 kommentarer:

  1. nästan att man inte hinner läsa böcker emellan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det jag har pendlingen till :)

      Radera
  2. Top Ten Tuesday slutade jag vara med i för ett tag sedan. Jag tycker en del ämnen är intressanta, men jag känner att jag inte riktigt har tid att skriva så långa listor varje vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag slutade också med Top Ten Tuesday ett tag. Ämnena blev bara konstigare och konstigare. Nu har den flyttat till en annan blogg och än så länge verkar det enklare :)

      Radera
  3. Hett i hyllan brukar jag hålla koll på hos andra för att få boktips om äldre böcker. Flera av de andra är jag med i så ofta jag hinner. Jag gillar en Smakebit eftersom man får möjlighet att läsa utdrag ur olika böcker och får en uppfattning om man skulle tycka om dem eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får väldigt många boktips genom smakebiten. Inte för att det behövs, men vem bryr sig :)

      Radera
  4. Jag gillar att läsa Hett i Hyllan-inläggen. Ibland blir man påmind om en bok som man själv har stående i hyllan. Oläst... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att du gillar! Du kan ju vara med själv också. Ju fler som delar på "skammens börda" desto lättare blir det ;)

      Radera
  5. Kulturkollos veckoutmaning kan jag bli frestad att vara med på ibland också, tyvärr har det nog bara blivit en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skriver egentligen bara inlägg på helgerna, på vardagskvällar finns det inte riktigt tid. Av den anledningen gillar jag mest de utmaningar som jag kan förbereda :)

      Radera
  6. Jag har funderat på Top Ten Tuesday ibland igen men tycker inte jag hinner riktigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju tiden som hindrar allt man vill göra :)

      Radera
  7. Top Ten Tuesday har jag funderat på att plocka upp igen när temat lockar, men det är ju det där ned tiden....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som att det har blivit enklare teman nu när Top Ten Tuesday har bytt blogg i alla fall :)

      Radera
  8. Det var verkligen många att hänga med i. Jag brukar ju göra din aktivitet ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att ha fasta punkter i bloggen :)

      Radera
  9. Top Ten Tuesday har jkag inte deltagit i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är lite som Veckans topplista, men inte lika kul :)

      Radera
  10. Top Ten Tuesday har jag skippat till förmån för Veckans topplista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ena utesluter ju inte det andra, men om jag ska välja så väljer jag också Johannas lista :)

      Radera
  11. Det finns många aktiviteter och jag hinner inte med alla, måste ju ha tid att läsa böcker också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast jag tycker egentligen att jobbet tar för mycket tid från läsningen :)

      Radera
  12. Top ten tuesdag har jag nog aldrig varit med i, men det räcker gott med dessa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får inte bli för mycket heller :)

      Radera
  13. Jag är inte så aktiv bloggare just nu, men jag kollar ändå in många bokbloggar på lediga stunder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland finns det ju saker i livet som är viktigare :)

      Radera
  14. Spännande! Har varit ifrån bokbloggandet ett tag och dessa regelbundna utmaningar har fallet i glömska, men får kika på om jag inte ska delta snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många roliga aktiviteter att hoppa på :)

      Radera