fredag 13 oktober 2017

Äntligen!

Jag har ju verkligen försökt att inte köpa så många böcker i år och faktum är att jag tycker jag har lyckats ganska bra. För att livet inte ska bli alltför trist så har jag gett mig tillåtelse att köpa när det är rea. Och nu har det minsann varit Höstyra i en webbutik nära mig...

Av någon väldigt underlig anledning som jag inte alls förstår så har jag varken köpt eller läst en enda bok i M.J. Arlidges serie om Helen Grace. Det är ju helt orimligt. Så nu har jag äntligen köpt Ole dole, som är första delen. För ungefär ett år sedan så läste jag Jenny Colgans bok om det lilla bageriet på strandpromenaden. Sedan dess har jag varit sugen på fortsättningen, Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden. Nu är även den äntligen min. Tyvärr är ju sommaren slut så vi får väl se om den får vänta på rätt årstid.

För tre år sedan kom det en samling noveller utgivna av skrivarkollektivet Fruktan, Stockholms undergång. En del noveller i den var helt fantastiskt bra, resten var "bara" bra. Nu har det minsann kommit en fortsättning, Zonen vi ärvde. Vilken tur att jag behöver ett gäng noveller just nu 😁Tack till Fria Ligan!

13 kommentarer:

  1. Har inte heller läst något av Arlidge men tanken är att jag ska göra det. Handlar mest om när jag hittar första boken billigt på second hand.

    Stockholms undergång låter som något för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har velat läsa Arlidge sedan den boken kom ut, det är några år sedan nu :) Stockholms undergång är en riktigt bra samling noveller.

      Radera
  2. jag har börjat springa flitigt på biblioteket, är nyfiken på massa böcker som jag inte vill äga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Biblioteket har ju bara öppet vissa tider. Mina hyllor har alltid öppet :) Jag har bara läst Colgans första bok om bageriet, men det kommer att bli fler.

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, du och väldigt många fler. Så småningom får jag veta om jag också gör det :)

      Radera
  4. Ja, Arlidge tycker jag är jättebra! Seriemördare liksom, vad kan gå fel? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur? Seriemördare är ju bra läsning :)

      Radera
  5. Svar
    1. Ibland går det bara inte att stå emot :)

      Radera
  6. Bra regel att bara köpa när det är rea - och tur att det är rea lite då och då. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar ha varit rea några gånger i år i alla fall. Det har kommit in en del böcker här :)

      Radera