fredag 29 september 2017

Oj oj oj, vilken vecka!

Ibland känns det faktiskt som att det kommer små glädjeämnen när man som bäst behöver det. Förra veckan var den värsta på väldigt, väldigt länge och då damp det ner inte mindre än tre bokpaket.

Först ut var Spelet är spelet av Leo Carmona och Cyril Hellman. En bok som jag aldrig har hört talas om, men den ska visst vara baserad på Leo Carmonas berättelse, mannen som inifrån fängelset grundade hiphopgruppen Kartellen. Som jag heller aldrig har hört talas om. Det kan ju bli intressant. Tack till Forum!

Sedan kom det en påminnelseavi från posten om att det var ett paket jag inte hade hämtat. Jag tyckte det var besynnerligt för jag har minsann aldrig glömt att hämta ett paket. Naturligtvis pallrade jag iväg och hämtade det i alla fall. Där låg Smugglaren av Jan-Erik Fjell. En serie som jag har känt mig väldigt nyfiken på, men inte har läst någon av. Det här är i alla fall andra delen. Tack till HarperCollins!

Det var inte slut med det för det kom ännu en avi och i det paketet låg Bedragarna av Rasmus Finnhult. Detta är andra delen om poliserna Ibrahim Agil och Rebecca Karlsson. I Lund. Det är alltid trevligt att läsa böcker som utspelar sig i ens hemmiljö. Tack till Rasmus Finnhult!

6 kommentarer:

  1. Jag fick också Jan-Erik Fjells bok men har inte bestämt hur jag ska göra för jag har den på norska...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka val man ställs inför :) Jag får se om jag skaffar första delen eller lånar den eller något annat. För rätt ordning måste jag ju ha :)

      Radera
  2. Fick också Smugglaren som en överraskning så den ska hinnas med på något vis den också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul när det ramlar in böcker, jag blir liksom glad i hela kroppen :)

      Radera
  3. Härligt när det dimper ner paket. Två har det blivit hos mig denna veckan och så köpte jag även en pocket själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker ju minska ner på bokinköpen och det har faktiskt gått bra. Tror att jag faktiskt bara har handlat på bokrean och på pocketrean i somras :)

      Radera