torsdag 17 augusti 2017

Hett i hyllan #105

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en bok inköpt på bokrean 2014.
Förmodligen var det baksidetexten på Återvändarna av Jason Mott som lockade mig till köp, helt säker är jag dock inte. Men visst låter det intressant?

Lite roligt är det att jag sommar/höst 2014 tittade på en TV-serie som jag tyckte att jag kände igen, men jag var helt säker på att jag aldrig hade sett den. Till slut kom jag på att den liknade historien som beskrevs på den här bokens baksida. Den hette Resurrection. Och ja, det visade sig att den TV-serien byggde på den här boken.

Detta är baksidetexten som lockade:
Över hela världen börjar människors anhöriga att återvända från andra sidan. Ingen vet hur eller varför det händer, om det är ett mirakel eller ett tecken på att den yttersta dagen är nära. En av de som återvänder är Harold och Lucille Hargraves son Jacob. Han dog många år tidigare i en tragisk olycka på sin åttaårsdag. När han plötsligt står utanför deras dörr, fortfarande åtta år gammal, vet de inte vad de ska tro.

Kaos bryter ut över hela jordklotet och den nyligen återförenade familjen Hargrave befinner sig mitt i en värld på randen till kollaps. De tvingas manövrera i en mystisk ny verklighet och genom en konflikt som hotar att riva upp själva meningen med vad det är att vara människa.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

18 kommentarer:

  1. Undrar om jag inte såg en trailer för TV-serien...

    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2017/08/17/hett-i-hyllan-54/

    SvaraRadera
  2. Det där låter faktiskt riktigt intressant! Missade helt tv-serien, men boken brukar ju ändå vara bättre. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TV-serien var bra, men som du säger så brukar boken vara bättre :)

      Radera
  3. Den känner jag inte till. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.se/2017/08/hett-i-hyllan-105.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blev nog ingen succé vare sig som bok eller TV-serie.

      Radera
  4. känner varken igen TV - serie eller bok. här kommer en av mina bortglömda http://mrscalloway.blogspot.se/2017/08/hett-i-hyllan_17.html

    SvaraRadera
  5. En bok jag har hört talas om men inte läst. Här är mitt bidrag denna vecka

    mittbokintresse.blogspot.se

    SvaraRadera
  6. Den serien låter bekant, jag tror jag har sett en säsong av den men sen kom det inget mer.
    http://nakit.webblogg.se/2017/august/hett-i-hyllan-2.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns två säsongen, men jag är lite osäker på om andra har visats på TV.

      Radera
  7. Låter spännande men ibland räcker inte tiden till alla böcker. https://eggetbok.blogspot.se/2017/08/hett-i-hyllan-21.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns på tok för många böcker för den tid man har, men tvärtom hade varit värre ;)

      Radera
  8. Tv-serien har jag hört talas om, men visste inte att det fanns en bok.

    Här kommer min heta bok:
    https://lenasgodsaker.blogspot.se/2017/08/hett-i-hyllan-105.html

    SvaraRadera
  9. Serien låter bekant men boken var helt okänd för mig. Här kommer min hyllvärmare.
    https://sarasbokblog.wordpress.com/2017/08/17/hett-i-hyllan-28/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev lite förvånad när jag såg serien och kände igen handlingen så mycket, hade ingen aning om att den byggde på en bok.

      Radera