tisdag 20 juni 2017

Top Ten Tuesday: Serier jag tänkt börja läsa men inte kommit till än


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Series I've Been Meaning To Start But Haven't.

Att bara plocka ut tio stycken serier av de... jag vet inte hur många som står redo i hyllan känns nästan som ett omöjligt uppdrag. Detta är bara ett litet urval och de har det gemensamt att första delen har stått i hyllan väldigt, väldigt länge...

1. Artemis Fowl av Eoin Colfer (2014-03)
2. Fredrik Broman av Håkan Östlundh (2011-06)
3. Leo Junker av Christoffer Carlsson (2014-07)
4. Platserna av John Ajvide Lindqvist (2014-12)
5. Rönning & Stilton av Cilla & Rolf Börjlind (2013-06)
6. Sandhamn av Viveca Sten (2014-07)
7. Sebastian Bergman av Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt (2012-02)
8. Stephanie Plum av Janet Evanovich (2012-06)
9. Stjärnklart av Lars Wilderäng (2015-06)
10. Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell (2012-09)

12 kommentarer:

  1. Puh, det var ju inte så många nya som jag borde skriva upp ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog hunnit med del flesta av de serier du vill läsa av dessa. Vet inte om jag vågar kolla din lista ;)

      Radera
  2. Artemis Fowl och Torka aldrig tårar utan handskar borde du sätta fart med ögonabums ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ju förstått att det är så ;)

      Radera
  3. Gardells serie såg jag på teve, men måste verkligen också läsa böckerna. Rönning & Stilton är väldigt bra. Börjar man från början sker en personlig utveckling hos båda två, ja hos alla i boken, och det är en stor del av behållningen tycker jag. Lars Wilderängs serie vill jag också läsa. Det är några stycken, jag kanske också skulle sätta ihop en lista som stressar igång mig att läsa mer igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg också Gardells serie när den gick på TV och den var ju fantastiskt bra så böckerna borde jag vara... helt otroliga. Springfloden har legat på min att-läsa-lista i evigheter, men på något sätt så knuffas den alltid undan eller glöms bort.

      Radera
  4. Hm, alla dessa serier ;) Jonas Gardells serie har jag läst första boken i sen kom jag av mig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så otroligt många serier :)

      Radera
  5. Svar
    1. Ja, om jag bara kunde komma till skott ;)

      Radera
  6. Har läst Gardells serie som var superbra. Christoffer Carlssons Leo Junker-serie är så bra. Vill nästan inte börja på sista boken för då är det ju slut. Gillade verkligen Stephanie Plum-serien. Men den 5-6 sista är inte alls lika bra. Blev besviken på Platserna-serien. Hoppas att du kommer att gilla alla serierna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog bara hört bra saker om Christoffer Carlssons serie och jag har läst en av hans andra böcker, som också var väldigt bra, så jag har gott hopp om den :)

      Radera