torsdag 22 juni 2017

Hett i hyllan #97

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Den här veckan är det två böcker, en inköpt på bokrean 2014 och den andra inköpt på bokrean 2015.
Jag är ju en göteborgare som lever i exil i Skåne och som sådan så älskar jag att läsa böcker som utspelar sig i min hemstad (ja, det är fortfarande "hemma"). När jag hittade Åke Edwardsons serie om Erik Winter så blev jag överlycklig. 2008 kom det som skulle vara tionde och sista delen. Jag läste den och var nöjd. Fyra år senare dök det plötsligt upp en elfte del, Hus vid världens ände, och ett år senare även en tolfte del, Marconi Park.

Helt ärligt så blev jag lite less och besviken och tänkte väl först att jag inte ville läsa dem. Jag vet inte riktigt vem jag försökte lura, men jag kunde ju naturligtvis inte låta bli att köpa. I år har jag med dem i min Finish That Series-utmaning och jag är lite nyfiken på vad författare kan ha hittat på med stackars Erik Winter. Och lite, lite orolig också.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

16 kommentarer:

  1. Tänk, det där är en serie jag inte läst en enda bok i!

    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2017/06/22/hett-i-hyllan-50/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju egentligen inte klokt i sig ;)

      Radera
  2. Jag tror faktiskt inte att jag läst något av Edwardson. Min hyllvärmare finns här http://boklysten.blogspot.se/2017/06/hett-i-hyllan-97.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte några vanliga dussindeckare han skriver, de är ganska annorlunda.

      Radera
  3. Jag har också läst Edwardsons böcker men slutade efter Sten av segel. Vet inte varför för jag gillade böckerna om Erik Winter.

    Här kommer min heta bok:
    https://lenasgodsaker.blogspot.se/2017/06/hett-i-hyllan-97.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar dem, men jag blev lite sur när det plötsligt dök upp två nya...

      Radera
  4. Jag har inte läst något av Edwardson, men minns att filmatiseringarna som gick på SVT skrämde mig rejält när jag var yngre.
    Här kommer mitt bidrag: http://beasbokhylla.se/2017/june/hett-i-hyllan-17.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrämde? Ja, de kanske var lite mörka och läskiga. Jag var aldrig så glad i filmatiseringarna, tyckte inte att Erik Winter var rätt :)

      Radera
  5. Aldrig hört talas om faktiskt men tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju lite speciella för mig, eftersom de sätter fart på min hemlängtan :)

      Radera
  6. Åh det påminde mig om att det är en serie jag behöver läsa i kapp mig i, jag har inte läst klart de gamla ens och, vet knappt vilka jag har läst och inte behöver kolla upp det...

    Här kommer min hett i hyllan
    http://mittbokintresse.blogspot.se/2017/06/hett-i-hyllan-vecka-26.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov så kom ju de här böckerna innan jag läste femtioelva olika serier, så jag är ganska ikapp :)

      Radera
  7. Oj, for et morsomt konsept! Jeg skal være med på neste torsdag :D Altfor mange bortglemte bøker i bokhylla trenger å få litt oppmerksomhet ;)
    - Siri

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Ja, visst förtjänar de där dammiga, halv bortglömda böckerna i hyllan lite uppmärksamhet :)

      Radera
  8. De böckerna har jag inte läst än. Jag har nog någon annan av författaren. Idag hann jag inte med något inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är lite speciella, på många sätt, men jag gillar dem :)

      Radera