tisdag 21 mars 2017

50 frågor

Nu är det dags att göra de där gamla enkäterna och listorna som har legat i evigheter. Den här hittade jag hos Bokhyllan i pepparkakshuset i december förra året.

1. Vem litar du på?
Min sambo.

2. Var skulle du vilja vara just nu?
Åh, jag kan nog tänka mig ett flertal ställen som jag skulle vilja vara på, kanske på något varmt ställe vid havet.

3. Favoritstad?
Jag måste ju svara Göteborg...

4. Vilket är ditt favoritnummer?
9 tror jag.

5. Vad var det senaste du åt?
En macka med ost till frukost. Nybakat bröd 😋

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Lila ligger nog bra till.

7. Hur är vädret just nu?
Det verkar som att solen vill vara med i dag.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Jag pratar sällan i telefon och det är nästan bara min mamma jag har kontakt med på det viset så det borde ha varit hon.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Ser? Det skulle kunna vara ögonen om det tvunget måste vara något man ser, annars är det humorn. Eller möjligtvis avsaknaden av den.

10. Vad har du för skostorlek?
38.

11. Favorit tv-program?
Mästarnas mästare och Så mycket bättre.

12. Har du några syskon?
En syster och en bror.

13. Längd?
161 cm.

14. Hårfärg?
Originalet är nog någonstans i närheten av kastanj, men nu är det mest grått under den konstgjorda färgen.

15. Ögonfärg?
Grönbruna.

16. Använder du kontaktlinser?
Jag har gjort, men jag var så lat att jag ville ha dem i så länge det gick och till slut kom jag fram till att det ju inte kan vara nyttigt.

17. Favorithögtid?
Det har jag nog faktiskt ingen, men nyår har alltid varit speciellt för mig.

18. Favoritmånad?
Maj.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Hur då utan anledning? Vem graderar det? Enligt mig så har jag alltid en anledning.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
The Danish Girl.

21. Favoritdag på året?
Min födelsedag.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Oj, det vet jag inte. Har inte behövt göra det på ett par decennier, men jag tror jag skulle våga.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Nej, det tror jag inte att jag kan längre.

24. Kramar eller kyssar?
Kramar.

25. Choklad eller vanilj?
Jag förstår inte frågan. Varför skulle man välja något annat än choklad?

26. Har du tatueringar?
Nej.

27. Vad lyssnar du på just nu?
Tystnaden. Den är underskattad.

28. Är du kär i någon kändis?
Nej.

29. Vilka böcker läser du just nu?
Fallvatten av Mikael Niemi.

30. Piercingar?
Jag har haft hål i öronen, men de har jag inte längre. Så svaret är ju nej.

31. Favoritfilmer?
Något med Star Wars kanske?

32. Favoritsport?
Ishockey. Att titta på.

33. Vad gör du just nu?
Svarar på några helt onödiga frågor...

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Saltade.

35. Hundar eller katter?
Om jag måste välja så blir det självklart katter, men jag gillar även hundar.

36. Favoritblomma?
De där vita som jag alltid har kallat mandelblom, men som faktiskt heter silverarv.
37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Äh, hm, nej, inte vad jag kan komma ihåg.

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Ja, min sambo.

39. Har du älskat någon någon gång?
Ja, gör fortfarande.

40. Vem vill du träffa just nu?
Ja, nej, jag är nog ganska nöjd. Kanske en chef från något bra företag som headhuntar mig till ett osannolikt trevligt, utmanande och välbetalt jobb.

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Nej.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Man har humor.

43. Gillar du att flyga flygplan?
Det får nog bli ett nej på den här frågan. Jag gör det, men jag gillar det inte.

44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger.

45. Hur många kuddar sover du med?
En.

46. Saknar du någon?
Jag saknar min pappa.

47. Lyssnar på radio?
Nej, inte egentligen. Bara i bilen och där är jag väldigt sällan.

48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Nu är ju inte året speciellt gammalt så jag hoppas att jag har det kvar då.

49. Sämsta beslutet i år?
Det har jag nog inte heller gjort än...

50. Din senaste nerladdade app?
Det skulle nog kunna vara Melodifestivalens app, men den avinstallerade jag så fort alltihop var slut.

8 kommentarer:

  1. Ja fråga 25 var obegriplig :-)
    Ska bli spännande att se vad du tyckte om The Danish Girl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är väl inget val, egentligen :)

      Jag är tveksam till om det kommer något inlägg om The Danish Girl, men vi får se :)

      Radera
  2. Jag får kanske ta och göra den här någon dag, även om en del av frågorna känns märkliga... Vanilj kan fungera bra som ett komplement till choklad, men på egen hand? Det kan ju aldrig slå choklad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vanilj är ju liksom det man har till något som smakar något :)

      Radera
  3. Jag sparar denna! Enkäter är alltid kul att pyssla med =) Och som du säger så är tystnad underskattat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enkäter är alltid bra att ta till :) Just tystnad är ju lite av en bristvara nu, när alla verkar tro att alla andra vill höra dem hela tiden ;)

      Radera
  4. Roligt att läsa! Mycket vi tycker lika om. Får nog svara på denna någon dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Det är kul med enkäter :)

      Radera