tisdag 7 februari 2017

Top Ten Tuesday: Böcker jag önskar inte innehöll så mycket ordbajseri


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Books I Wish Had (More/Less) X In Them.

Jag funderade länge på vad jag ville ha mer/mindre av i böcker och det var faktiskt en hel del. Eller... det är i alla fall väldigt många saker jag vill ha mindre av. Som till exempel ovidkommande detaljer och föreläsningar. Ordbajseri helt enkelt.

De här tio ligger i topp när det gäller ordbajseri, i alla fall förekommer det eller liknande ord i mitt inlägg om dem.

1. Peter James böcker om Roy Grace
2. Röd vinterängel av Tove Birkeland Brandt
3. Den hemliga historien av Donna Tartt
4. Inmurad av Mikael Strömberg
5. Gone girl av Gillian Flynn
6. Blodets meridian av Cormac McCarthy
7. Grand final i skojarbranschen av Kerstin Ekman
8. Corpus delicti av Elias Palm
9. Min kamp 1 av Karl Ove Knausgård
10. Anna Janssons böcker om Maria Wern

4 kommentarer:

  1. Jag skippade veckans TT, hade ingen inspiration. Men kanske jag kunde fått ihop 10 här också ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog lätt kunnat dubbla antalet... ;)

      Radera
  2. Jaaa böcker med massa ordbajseri är ingen höjdare!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det blir så jobbigt att läsa :)

      Radera