fredag 24 februari 2017

Helgfrågan v 8 (23 - 26 februari)

Mia har startat upp Helgfrågan för att vi ska få helg på riktigt och trots att jerkan är tillbaka igen så fortsätter vi väl.

Veckans fråga är: Har ni några planer för helgen? Hur ser er favoritläsplats ut? Eller har ni fler?

Jag ska faktiskt på 50-årskalas i morgon, det är ena svågern som fyller ett halvt sekel. Det ska bli kul. Jag hoppas bara på bra väder för det är en bit att köra och snöstormen i natt gjorde mig lite orolig.

I dag vet jag inte riktigt vad det ska bli, hade tänkt mig till Maxi för att kolla deras rea, men väglaget säger att jag nog ska hålla mig hemma. I kväll blir det film (tror det blir den nya Jack Reacher, som förhoppningsvis kommer med posten i dag) och så blir det ju semifinal i På spåret.

På söndag blir det nog bara att ta det lugnt, kanske blir det en del TV-tittande, det är ju skid-VM.

Favoritläsplats är ju soffan på balkongen framåt våren. Jag längtar så efter att kunna sitta där med en bra bok. Jag återanvänder en gammal bild...

38 kommentarer:

  1. Svar
    1. Den där soffan är välanvänd från vår till höst :)

      Radera
  2. Åh vilken mysig läsplats!! Önskar ibland jag hade en balkong, ska bygga ny altan till vår/sommaren men blir ju lite mer myggigt då också..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mygg är inte kul, men en altan uppväger ju en del :)

      Radera
  3. Hoppas snön inte ställer till det alltför mycket för dig i helgen. Och en så mysig läsplats, som jag längtar efter våren och värmen så att man kan sitta ute och läsa igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade nog funkat att sitta där redan nu, när det är sol, men det känns inte riktigt bra när det är snö ute :)

      Radera
  4. Vad roligt med kalas! Får hoppas på bra väder, allt är ju så mycket enklare då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul med kalas :) Nu pratar de om underkylt regn i kväll så vi får väl se hur det går med hemfärden :o

      Radera
  5. Hoppas inte vädret ställer till det för mycket för er och att ni får en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog egentligen mest orolig för att vi ska samåka med svärfar. Hans körförmåga är inte speciellt bra ens under gynnsamma förhållanden.

      Radera
  6. Så fint! Jag förstår att du vill sitta där och läsa. Jag längtar också ut på balkongen, där det är lä och där man kan sitta i solen och njuta. Men jag tror att våren är försenad i år, eller om den var tidig förra året. Här har minsann inga vintergäck eller tussilago slagit ut än, det hade de vid samma tid förra året.

    Kul med kalas! Men jag förstår oron för bilkörningen. Här har det varit kaos med många trafikolyckor på grund av snö och halka. Ta det försiktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vintergäck såg jag i förra veckan, det såg jättekonstigt ut för en bit därifrån var det fullt av snö :) Balkongen är väldigt skön och den är inglasad också så det är lätt att själv justera temperaturen, det är rena paradiset där ute.

      Radera
  7. Varje gång jag ser den där bilden blir jag väldigt avundsjuk :-) Hoppas kalaset blir bra ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den platsen är nästan det enda som gör att jag inte kräver att få flytta härifrån omedelbart :)

      Radera
  8. Så fin soffhörna! Själv läser jag ganska sällan ute av någon anledning. Kanske för att jag oftast somnar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer ju att jag lägger ifrån mig boken och blundar lite, men det är skönt det också :)

      Radera
  9. Ja nu börjar man längta efter att läsa utomhus. :) Trevlig helg och hoppas festen blir lyckad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våren är snart här! Det måste den vara, annars går jag under :)

      Radera
  10. Visst längtar man ruggigt mycket efter våren nu, inte minst för att kunna sitta ute o läsa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På våren brukar läsningen stå i proportion till vädret. Om jag kan sitta på balkongen så läser jag hela tiden :)

      Radera
  11. väldigt trevligt med utomhusläsning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag förstår inte varför det är så speciellt, men jag har alltid gillat det :)

      Radera
  12. Ser verkligen inbjudande ut.

    SvaraRadera
  13. Utomhusläsning är inte dumt. Mysig läshörna där ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har den i stort sett alldeles för mig själv också, sambon har inte varit där ute många gånger :)

      Radera
  14. Svar
    1. Den är väldigt bra och gynnar verkligen läsningen :)

      Radera
  15. Håller med: balkongen är ljuvlig att sitta och läsa på, fast inte så här i februari ... (om man inte har inglasat och infravärme förstås!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inglasat är det, men infravärme har vi inte, så det dröjer nog ännu ett litet tag innan det går att sitta där utan att frysa.

      Radera
  16. Mysigt med läsplats på balkongen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helst hade jag velat ha en hammock där, men det fick visst finnas gränser :)

      Radera
  17. Så himla mysigt på er uteplats :)

    SvaraRadera
  18. Ja men det ser riktigt mysigt ut, jag längtar också ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som att det är lättare att läsa utomhus.

      Radera
  19. Skönt att sitta ute och läsa när det väl blivit tillräckligt varmt för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får hoppas att det blir det snart.

      Radera