fredag 10 februari 2017

Bokbloggsjerka 10 – 13 februari

Fredag! Vi kör väl på med Annikas bokbloggsjerkan.

Veckans frågan: Vilka bokliga saker (förutom böcker) kan du inte leva utan?

Det är väl egentligen inte speciellt mycket som jag inte kan leva utan, men jag vet att jag skulle få otroligt svårt att klara mig utan mitt bokprogram. Det börjar närma sig tio år ihop nu och mitt liv har blivit betydligt enklare efter jag köpte det.

Bokliga saker som jag definitivt kan leva utan, men som är fantastiskt roliga att ha är bland annat gardiner med böcker på. De verkar inte gå att köpa längre, men så här ser de ut.

Min bokklocka är ännu en grej som är fin och kul att ha.

Nu saknas bara boktapeter, men det lär inte bli i den här lägenheten i alla fall.

Bokmärken kan jag aldrig få för många av, trots att jag egentligen bara behöver ett i taget.

Den här veckan är jag faktiskt lite rädd för att hoppa runt och se vilka pryttlar jag inte kan leva utan...

38 kommentarer:

  1. Underbara gardiner! Har en kudde i bokigt tyg samt en tavla men ännu inga gardiner. =) Bokklockan var verkligen snygg, den hade jag gärna haft hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så glad när jag hittade gardinerna :) Kudde i bokigt tyg låter intressant, det måste jag kolla efter.

      Radera
  2. Fina gardiner, såg ett par liknade för ett par år sen men blev inte att jag köpte de!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte dem inte heller, första gången jag såg dem, sedan försvann de. Och kom tillbaka :)

      Radera
  3. Håller med - bokmärken kan man aldrig få för många av.

    SvaraRadera
  4. Vilka käcka bokgardiner, även klockan gillas .)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trivs bra i det rummet (som givetvis är där bokhyllorna står) :)

      Radera
  5. Funderar på att sätta upp en boktapet som fondvägg i mitt kombinerade arbetsrum och bibliotek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna ha haft den där tapeten, men det finns ju faktiskt ingen ledig vägg i det rummet så det känns lite bortkastat :)

      Radera
  6. Jag såg en toa inred med boktapeter det vore något. Snygga gardiner me like.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En toa? Ja, det kanske inte är så dumt, med tanke på att ett rum med bokhyllor döljer tapeterna :)

      Radera
  7. Åh vilka fina gardiner. Och klocka :-)

    SvaraRadera
  8. Såna gardiner skulle passa hos oss också!

    SvaraRadera
  9. Jag saknar mitt bokprogram! :/ Bokmärken behöver man alltid ha många av! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det bästa program jag någonsin har köpt.

      Radera
  10. Tjusiga bokgardiner. Bokmärken får en nog se till att införskaffa fler, känner jag. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokmärken är fantastiska souvenirer, om inte annat :)

      Radera
  11. Ser väldigt trevligt ut med bokliga tingen :) Bokmärken behöver jag lite påfyllnad av...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan inte ha för många bokmärken :)

      Radera
  12. Ett fint urval! Jag är, som alltid, imponerad av ditt bokprogram. Jag tror inte jag kommer att använda det, det smakar för mycket Excel för mig, jag klarar nätt och jämt av att komma ihåg att skriva upp dem rakt av och skulle jag behöva sitta och katalogisera dem seriöst så är jag rädd att det aldrig skulle bli av. Men det är så roligt att det finns :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju att katalogisera, strukturera och registrera så det programmet är något av det bästa jag vet :) Att det sedan också gör att jag har järnkoll på alla böcker är bara en extra bonus...

      Radera
  13. Bokmärken är bra att ha och det där var väldigt fina gardiner. Utsikten verkar inte så dum den heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har tur att bo ytterst i området så vi har en park bakom oss :)

      Radera
  14. faktiskt så har min syster bokgardiner. ditt bokprogram är imponerande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att jag köpte de där gardinerna till slut, de passar väldigt bra i bokrummet :) Bokprogrammet är faktiskt något som jag inte kan tänka mig att vara utan, även om jag hade klarat mig då också :)

      Radera
  15. Laddade en gång ner ett bokprogram, men kom aldrig riktigt igång med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det krävs ju en hel del envishet, tålamod och jobb innan man har fått in allt där, men det är det värt.

      Radera
  16. En riktigt snygg boktapet skulle jag också kunna tänka mig att ha, men inte i min nuvarande lägenhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, i den här lägenheten blir det inga boktapeter. Främst för att vi flyttar härifrån så fort vi bara kan hitta något annat :)

      Radera
  17. Googla runt och leta, boktapeter finns säkert :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det finns, jag har redan hittat dem, men det blir inte i den här lägenheten. Den vill vi inte bo kvar i :)

      Radera