fredag 6 januari 2017

Sista nytillskotten 2016

Jag trodde ju det var slut med nya böcker efter julafton, men det dök faktiskt upp två till.

Det kom ett mejl, ett som jag hade hoppats på men inte väntat mig i december. Oskar Källners nya novellsamling, Alfa och Omega, släpps nämligen inte förrän i slutet av januari och jag är så glad att den redan finns hemma hos mig. I samma paket, som en oväntad bonus, så låg också Tidsmaskinen av H.G. Wells. I nyöversättning av samme Oskar Källner. Jag är inte säker på om jag har läst den tidigare, men i så fall var det i nedre tonåren.

Och kolla bara på omslagen! De är så vackra. Tack för böckerna!

8 kommentarer:

  1. Härliga böcker :) Science fiction sitter ju aldrig fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver ta tag i det här med noveller igen också, det har blivit alldeles för få den senaste tiden.

      Radera
  2. Tidsmaskinen hittade jag ju på second hand för ett tag sedan fast på engelska, ser fram emot att läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är nog ett måste för en som gillar science fiction :)

      Radera
  3. Svar
    1. Tidsmaskinen är en gammal klassiker och godis för någon som gillar science fiction :)

      Radera