lördag 21 januari 2017

Månadssammanfattning utmaningar december 2016

Det känns som att jag är med i så många utmaningar, officiellt eller inofficiellt, att jag behöver göra något slags sammanfattning över vad som hänt varje månad. Annars tror jag faktiskt inte att jag kan hålla ordning på mig.

Så här gick det i december och detta är det sista för 2016. Nu är det bara 2017 som gäller.

Antal
Tanken är att jag ska läsa 72 böcker och det betyder sex böcker varje månad.

Antalsmålet var avklarat redan i början av oktober och till slut blev det 94 stycken, +24 alltså.

Boktolva
En boktolvabok läste jag, Flickan med snö i håret av Ninni Schulman.

Hela boktolvan avklarad. Se årsresultat här.

Spänningsutmaningen
Månadens val i spänningsutmaningen var Flickan med snö i håret av Ninni Schulman.

Månadens bästa bok
Det blev till slut Flickan med snö i håret av Ninni Schulman.

Finish That Series
Det blev två böcker i december. Storsjöodjuret av Jonas Moström och Redan död av Stephen Booth.

Alla 24 böcker lästa. Se årsresultat här.

Världsomsegling
Inga resor utanför Sverige, Storbritannien och USA.

Det blev en del besök i andra länder under året. Se årsresultat här.

Hyllvärmare
Det blev fem hyllvärmare i december, Långt ifrån död av Peter James, Volvo Lastvagnar av Erlend Loe, Gräspojken av Christer Lundberg, Storsjöodjuret av Jonas Moström och Flickan med snö i håret av Ninni Schulman.

De planerade 48 hyllvärmarna blev lästa.

E-böcker
Inga e-böcker blev lästa, men jag klarade av antalsmålet redan i oktober.

Läs en novell II
20 noveller i en lista med 40 ska läsas.

Inga noveller blev lästa i november. Jag har läst sex stycken sedan utmaningen startade.

Bilderna på böckerna är länkade till respektive inlägg.

2 kommentarer:

  1. Riktigt imponerad över dina 48 lästa hyllvärmare. Jag hoppas beta av en del i år jag också men det får vi se hur det går med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 48 hyllvärmare hade kunnat kännas bra. Men de blir på något sätt bara fler och fler...

      Radera