fredag 20 januari 2017

Helgfrågan v. 3 19/1-22/1

Saknaden efter Annikas bokbloggsjerka är stor, den var ju liksom startskottet för helgen på något sätt. Nu har Mia saknat tillräckligt och startar upp Helgfrågan, så nu kanske det äntligen kan bli helg på riktigt igen.

Den allra första Helgfrågan är: Vad ska ni göra i helgen? Hur ser läsplanerna ut för helgen?

Fredagsmyset blir lite annorlunda i kväll, liksom förra fredagen faktiskt. Det blir nämligen handboll i stället för film. Sedan lär det bli På spåret, precis som vanligt. Sambon och jag mot både första klass och dressinen 😅

Sambon och jag firade 20 år tillsammans i veckan, men eftersom jag inte kan äta sent på kvällarna så sparade vi uteätarkvällen till i morgon. Då ska vi på favoritrestaurangen i Lund; Rosegarden. Själv tänkte jag gå all-in på sushin, men det kan tänkas slinka ner en och annan varmrätt och kanske någon efterrätt också.

På söndag lär det bli handboll på TV, men jag vet inte vilken tid än. Det avgörs i kväll. Annars har vi absolut ingenting inplanerat. Det känns oerhört skönt.

När det gäller läsningen så tänkte jag först läsa ut Uppstigningens brunn, första delen, av Brandon Sanderson. Det händer förmodligen i dag. Sedan är nog tanken att jag ska börja på Kemisten av Stephenie Meyer. Jag har ju inte läst henne Twilight-serie (och kommer förmodligen aldrig någonsin att göra det) så det ska bli väldigt intressant. Den boken är ju ganska tjock så den räcker nog ett tag.

42 kommentarer:

  1. Det lät som en bra helg :-) Grattis till 20 år! Jag o maken gick faktiskt ut och åt på 29-årsdagen för det var ju en fredag...
    Jag började läsa i Kemisten, men det var för många sidor för mitt humör. Men den ska läsas snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi brukar gå ut och äta "rätt" dag, men till saken hör också att den här restaurangen har en efterrättspaj som är gudomlig och den har de bara på helgerna. Själv brukar jag sällan komma till efterrätterna, men sambon älskar den :)

      Kemisten är verkligen tjock och efter att ha kommit 40 sidor in i boken så inser jag att den nog kunde ha varit betydligt tunnare.

      Radera
  2. På Spåret blir det här ikväll också! Har heller inte läst Twilight, sett filmerna och jag gillar dom. Är nyfiken på Kemisten, den florerar ju lite överallt, väntar och ser vad du tyckte om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varken läst eller sett Twilight och så kommer det nog att förbli, men jag har ju varit nyfiken på Stephenie Meyer så det här genrebytet passar ju bra :)

      Radera
  3. Blir nog På spåret ikväll hos mig också, blir lika förvånad varje gång när jag faktiskt kan svaret på någon fråga :) Har inte heller läst twilight, men har tänkt läsa den serien under året :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår gick det inte så lysande för oss, men några frågor klarade vi :)

      Radera
  4. Låter som en trevlig helg. 20 år tillsammans är verkligen värt att fira :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 20 år är ju faktiskt väldigt länge, när man tänker efter :)

      Radera
  5. Grattis till 20 år! Har inte heller läst Twilight och är inte speciellt sugen heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, någon Twilight blir det inte för min del :)

      Radera
  6. Grattis! Det låter som en trevlig helg. Jag började på Kemisten men läste aldrig ut den. Det var inte en bok för mig helt enkelt men många andra har ju tyckt om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är ju en förfärlig massa sidor i Kemisten så jag hoppas verkligen den är bra :)

      Radera
  7. Grattis till årsdagen! Låter som en väldigt trevlig helg! Och med spännande läsning i form av Kemisten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag började läsa Kemisten nu på morgonen och än så länge är jag väl inte övertygad.

      Radera
  8. Grattis på er årsdag! Låter som en trevlig helg med både läsning och annat skoj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Äta på restaurang är skoj, kanske mest för att man inte gör det så ofta :)

      Radera
  9. Kemisten håller jag också på med. Den har räckt länge. Hoppas ni får en lyckad utekväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va?! Läser vi samma bok? Det har nog aldrig hänt tidigare ;)

      Radera
  10. låter trevligt. Rosegarden måste jag prova någon gång. På spåret blir det såklart ikväll. trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det brukar bli bra när vi går dit :) Trevlig helg till dig också!

      Radera
  11. Kemisten är jag nyfiken på, för övrigt känner jag som dig vad gäller Twilight-serien. ;) Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju bra när författare man är nyfiken på gör ett genrebyte :)

      Radera
  12. Men jösses vilken superhelg, jag älskar Sushi, min dotters fästman brukar göra det ibland. Uppsignens brunn har jag men oläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har blivit smått beroende av wasabi, av någon konstig anledning. Sushi kommer jag nog aldrig att göra själv, det verkar svårt :)

      Radera
  13. Grattis till årsdagen. Det är inte dåligt. Helgen låter som den kan bli riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Svårt att förstå att man har stått ut med varandra i 20 år :)

      Radera
    2. :). Här blir det tretton år i sommar och jag tycker det låter jättelänge.

      Radera
    3. Jag har nog tidsuppfattning som påminner om en hunds, så två år eller tjugo... same, same ;)

      Radera
  14. Låter fint med restaurangbesök och årsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får ta tillvara på tillfällena som bjuds :)

      Radera
  15. Grattis till årsdagen! Trevligt med restaurangbesök. Det blev lite på spåret även här. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! På spåret är kul att titta på och så lär man sig något också :)

      Radera
  16. Grattis till 20 år! Jag och min man firar också 20 år tillsammans i år, och i går åt jag också sushi, så ett par likheter alltså :) En likhet till är att jag inte har något alls inplanerat för helgen, vilket känns enormt skönt. Jag har inte heller läst Twilightserien, men jag har sett filmerna. Trodde aldrig att jag skulle gilla dem, jag som inte gillar den genren, men jag älskade dem. Inte för handlingen, utan för att de är så enormt vackert filmade. Skog, dimma, mystik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Säg det inte till någon, men jag åt faktiskt sushi igår också :) Oplanerade helger är något av det bästa som finns, att bara gå omkring och vara, liksom. Jag kan nog nästan säkert säga att jag aldrig kommer att se Twilight-filmerna, jag tror att jag såg början på en och det räckte :)

      Radera
  17. Grattis till 20 år! Det firar vi också i år, i september. Låter som en riktigt bra helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Än så länge har helgen varit som den var tänkt, jag hoppas att den fortsätter så :)

      Radera
  18. Låter som en mysig helg. Grattis till 20 år :)

    SvaraRadera
  19. Kemisten är jag jättenyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var ganska seg i början, men efter 100 sidor så blev det mycket bättre :)

      Radera