tisdag 20 september 2016

Top Ten Tuesday: Helt och hållet om ljud


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är All About Audio freebie aka top ten audiobooks you should listen to, 10 books I want to listen to on audio,10 bands you should check out, 10 podcasts you should be listening to, 10 of my all time favorite albums, 10 songs I love, really whatever you can come up with.

Ljudböcker lyssnar jag inte på (två sammanlagt, totalt) så den vinklingen är ju inte aktuell. Att plocka ut de tio bästa låtarna är inget jag vill göra heller. De tio bästa artisterna/grupperna skulle kunna vara aktuellt, men jag tänker inte ens försöka.

I stället gör jag så att jag begränsar mig så mycket det går och väljer de bästa låtarna som samtidigt har de bästa videorna (heter det verkligen så).

1. Chandelier med Sia
Jaha ja... det blev visst bara en...

10 kommentarer:

  1. Chandelier är riktigt bra :) Videon är riktigt snygg också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir alldeles uppslukad av både låt och video :)

      Radera
  2. Här är verkligen både låten och videon bra.

    SvaraRadera
  3. Bra låt. Om man ska gå klassiskt så är ju t ex Thriller otroligt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns ju egentligen mängder av låtar i kombination med video som är väldigt bra, men ett ljudtema är bara jobbigt för mig :)

      Radera
  4. Ja, den listan blev ju kort :-)
    Jag är inte så förtjust i just den här videon men har ju förstått att du är det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förtjust är inte riktigt rätt ord. Förhäxad är nog mer passande :)

      Radera
  5. Haha! det var en kort lista. :)

    SvaraRadera