torsdag 24 mars 2016

Hett i hyllan #32

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi rör oss så sakteliga framåt i tiden, men jag befinner mig fortfarande i juni 2012.

I början av 2000-talet läste jag min första David Baldacci, Flykten, och jag gillade den inget vidare. Den innehöll något av det sunkigaste jag träffat på inom kvinnosyn och, helt ärligt, det är inget som jag överhuvudtaget brukar tänka på, om den inte är exceptionellt sunkig vill säga.
Jag hade inga som helst planer på att läsa mer av Baldacci, men som alltid när det gäller böcker så är jag väldigt lättpåverkad. Många talade sig varma om hans serie om Kamelklubben och när jag då hittade första delen, som faktiskt heter just Kamelklubben, så tänkte jag ju givetvis att han ska få en chans till. Så värst sugen verkar jag ju ändå inte ha varit, eftersom den fortfarande är oläst efter nästan fyra år.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

4 kommentarer:

  1. jo, alltid finns det något: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2016/03/engelska-kaserier.html

    SvaraRadera
  2. Jag har bara läst en bok av Baldacci, Saving Faith tror jag den hette, och det gjorde inte direkt att jag ville läsa mer av honom. Som sagt, han har en riktigt unken kvinnosyn.

    Tror du gillar de två jag tar upp i mitt inlägg: http://lacrimamens.com/blog/hett-hyllan-32.html Eller åtminstone en av dem ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte reagera jättemycket på lite underlig kvinnosyn, men när det liksom genomsyrar varenda bokstav då klarar jag bara inte av det.

      Radera