onsdag 2 mars 2016

Bokrean 2016 (del 4 av ?)

För det mesta handlar vi i ICA-butiken på torget som ligger runt 100 meter från där vi bor. Det är ju mest bekvämt att inte behöva ta ut bilen, speciellt på vintern. Men ungefär en gång i månaden så åker vi till det stora Maxi som ligger några mil bort. Passande nog gjorde vi det helgen efter att bokrean börjat...
  • Två sekunder i Byron Hemmings liv av Rachel Joyce låter som en intressant bok och jag gillade ju hennes förra.
  • Almedalen har fallit av Erik Lewin har ju ett intressant tema. Tänk om...
  • Min familj och andra monster av David Safier är egentligen inte den som står på min önskelista, men kanske funkar den lika bra.
  • Croissants till frukost av Annika Estassy har jag läst en hel del positivt om och omslaget får mig att längta till sommaren. Och Italien.
  • Vita spår av Emily Schepp gick bara inte att låta bli att lägga i kundvagnen, trots att jag inte läst första delen än.
  • Ensamma hjärtans klubb av Lotte & Søren Hammer är tredje delen i serien om danska polisen Konrad Simonsen. Jag hoppas verkligen att den här serien är bra nu när jag har tre delar...
  • Väster om friheten av Thomas Engström har jag också läst en hel del positivt om och jag är svag för svenska deckare.
  • Barnflickan av Hanna von Corswant har inte speciellt högt estimerat betyg på Boktipset, men för 29 kronor är jag beredd att chansa.

16 kommentarer:

  1. Croissants till frukost hade jag verkligen inte tippat som din typ av bok men man ska ju vidga sina vyer ibland! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att man kan överraska :) Jag vet ju i och för sig inte om det är min typ av bok, men omslaget alltså... jag vill också sitta på den där balkongen.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, visst blir man bara liksom glad av att se den :)

      Radera
  3. Barnflickan har jag varit lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, men jag har tvekat länge. Det estimerade betyget på Boktipset är 2, tror jag... men 29 kronor är den nog värd :)

      Radera
  4. Hoppas du gillar Schepp när du väl läser henne :-)

    SvaraRadera
  5. Min familj och andra monster var en riktigt rolig bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände att fokus låg på de lättsamma roliga böckerna i år :)

      Radera
  6. Croissants till frukost tycker jag låter som en väldigt härlig bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag också, har hört en del om den :)

      Radera
  7. Vilka fynd, jag ska till storstan imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar några fynd du också :)

      Radera
  8. Åh, jag är nyfiken på både Croissants till frukost och Två sekunder i Byron Hemmings liv. Får se om jag kan masa mig iväg till Ica :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade egentligen haft båda i varukorgen på Adlibris, men plockat bort dem. Nu gick det inte att motstå längre :)

      Radera