tisdag 20 oktober 2015

Top Ten Tuesday: Önskningar till bokjinnen


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är 10 Wishes I'd Ask The Book Genie To Grant Me (a new book from a certain author, a reading superpower, a library that is your absolutely #librarygoals, a character to come to life, to met a certain author etc. etc.) YOU DREAM IT AND THE BOOKISH GENIE CAN DO IT.

Oj, oj, oj... tänk, nu när man har möjligheten att önska sig vad man vill så blir det helt tomt i huvudet.

Jag önskar...

1. att något svenskt förlag tar sig i kragen och översätter Stephen Kings böcker omedelbums. Jag har nu väntat i över tre år på översättningen av The Wind Through the Keyhole och Joyland. Och det kommer nya hela tiden.
2. att det rum jag kallar bibliotek skulle vara som det där rummet i Harry Potter, det som blev det man behövde.
3. att jag hade obegränsad lästid och ändå hann med allt annat jag också vill göra.
4. att Åsa Larsson snart kommer med nästa del om Rebecka Martinsson.
5. att Amanda Hellberg snart kommer med en ny bok.
6. att Cia Sigesgård snart kommer med en ny bok.
7. att Fredrik Backman snart kommer med en ny bok (tips: jag vill läsa om Parvaneh).

12 kommentarer:

  1. Det är inte helt lätt att önska sig precis vad man vill... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, och egentligen tycker jag nog att jag har allt jag behöver :)

      Radera
  2. Obegränsat med lästid skulle jag också önska mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är viktigt att man ändå har tid med allt annat också :)

      Radera
  3. Härliga önskningar! Och vilket kul tema, kanske borde haka på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite jobbigt att läsa andras önskningar, då kommer man ju på vilka man har glömt... :)

      Radera
  4. En bok av Backman hade inte varit fel :)

    SvaraRadera
  5. Ett tag började jag också fundera över vilka författare jag skulle peka på för nästa bok. Men det blev rätt många efter ett tag :-) Alla dina val kan jag hålla med om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag insåg det också :) När jag läste dina önskningar så förstod jag ju åt vilket håll jag borde ha gått :)

      Radera
  6. En bok av Backman vore inte dumt! Håller tummarna! :)

    SvaraRadera