måndag 21 juli 2014

Dag 05: En bok som gör mig glad

I ärlighetens namn så har jag inte så många böcker som man blir glad av och faktum är att när jag gick igenom frågorna så upptäckte jag att jag ville svara Ove på väldigt många. Det tänker jag nu inte göra...

En bok som det var väldigt längesedan som jag läste, men som jag kommer ihåg framkallade många skratt (och fniss) är Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams. Jag har läst alla sex böckerna i trilogin (jajamän, det är rätt) och den första är den klart bästa, sedan blir det lite sämre för varje bok.
Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams

6 kommentarer:

  1. Den här har jag inte läst men jag är nyfiken på den och blir det ännu mer efter din beskrivning. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns fortfarande när jag började läsa den, det var på kvällen när jag skulle sova och jag skrattade hysteriskt :)

      Radera
  2. Jag har Liftarens guide till galaxen stående i bokhyllan. Vill verkligen hinna läsa den snart.

    SvaraRadera
  3. Ja den är ju faktiskt rolig på riktigt. Också något jag vill läsa om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju vad jag kommer ihåg, men jag är inte säker på att jag vågar läsa om den.

      Radera