onsdag 26 februari 2014

Omslagsonsdag #33 middle grade

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat middle grade.

Blev väldigt fundersam över veckans tema, vad 17 är middle grade? Mellanstadiet? Nåväl, jag sökte på Goodreads och böckerna som kom fram var faktiskt för (ungefär) mellanstadiet. Så jag kör på det och hoppas det är rätt. Av ganska uppenbara skäl (jag har fyllt år många gånger sedan mellanstadiet) så har jag inte så många, men några hittade jag.

Jag har faktiskt ingen favorit av dessa, alla är fina och jag är väldigt svag för böcker i serie som har ett genomgående tema.

18 kommentarer:

  1. Potterböckerna är fina :) glömde faktiskt bort att de räknas som middle grade...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men med de här omslagen så är det uppenbart :) Jag valde faktiskt den här utgåvan just för att de är så fina.

      Radera
  2. Potter är alltid fina men min favorit blir nog Bläckmagi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är fina allihop i Bläck-serien också.

      Radera
  3. Jag gillar första Harry Potterboken bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan omöjligt välja någon av dem, men jag tror jag tycker bättre om de första, lite ljusare omslagen.

      Radera
  4. Harry Potter-serien har bra fina omslag :) Han är duktig, den där Alvaro Tapia.

    SvaraRadera
  5. Skönt att inte vara ensam om att bli fundersam över temat:). Jag tycker Bläck serien är så snygga! Läste dom bara för omslagen;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tur man kan söka på Goodreads :) Bläck-serien har verkligen snygga omslag.

      Radera
  6. Jamenvisstja! "Bläckhjärta" står ju någonstans i min hylla också. Och den är ju SÅ fin! Omslaget är nästan bättre än innehållet..

    SvaraRadera
  7. Omslagen till Harry Potter är fina. Valde ett av dem till dagens tema!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde inte bara välja ett och så hade jag ju inte så många andra :)

      Radera
  8. Svar
    1. Det har du faktiskt rätt i. De hade passat alldeles utmärkt som tavlor i mitt lilla "bibliotek". Om det bara hade funnits någon ledig väggyta :)

      Radera
  9. Omslagen till Harry Potter är alltid fina. Missade omslagsonsdag den här gången. Får ligga i startgroparna nästa vecka istället.

    SvaraRadera