tisdag 14 januari 2014

Topp Tio spännande romandebuter 2014


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten 2014 Debuts I'm Excited For.

Men... vad är detta för fråga? Jag har ingen som helst koll på debuter i år. Hur kan man ha det när året precis bara börjat? Nåväl, en vet jag ju om och efter lite letande hittade jag ett par till. Det ska bli oerhört spännande att se vad alla andra svarar på detta...

1. Cia Sigesgård med boken Inga kelgrisar, inga styvbarn beskrivs som En psykologisk och nervkittlande folkhemsrysare som kryper under huden.

2. Daniel Akenine med boken 11 gram sanning sägs handla om en ensam människa som med hjälp av information, psykologi och matematik skapar sig förutsättningarna att kontrollera en hel värld.

3. Sam Ghazi med boken Sången ur det kinesiska rummet handlar om Simona som är läkare och forskare. Hon jobbar med Cepheus, en artificiell intelligens i robotform med en oskattbar inlärningsförmåga. En ny HAL?

10 kommentarer:

  1. Tre böcker som jag inte kände till tidigare, det bra med Top Ten Tuesday. Innehåller ofta en del tips :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker alltid att det här ämnet är svårt. Jag har försökt komma på några debuter jag ser fram emot, men kommer bara på en så jag tror jag får skippa veckans ämne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte förstå hur man kan ha koll på vilka debuter som är på gång för hela året, så jag är glad att jag hittade tre :)

      Radera
  3. Jag hade ingen koll så jag hoppade över veckans. Hoppades också på tips från andra :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju förstått att man faktiskt inte behöver ta upp tio punkter, även om det är svårt att bara ta upp tre :)

      Radera
  4. Jag hoppar över denna vecka, har inte koll på vad det är som kommer i år har inte riktigt hunnit uppdatera mig så det var inte lätt denna vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tycker det var en lite märklig uppgift, men jag har ju precis lärt mig att man kan ha hur få punkter som helst :)

      Radera
  5. Var inte lätt den här veckan. Fick ihop en trio och ser att vi har en samma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får inte så många bokkataloger från förlag så jag har egentligen noll koll, men det gick ju att hitta några :)

      Radera