onsdag 4 december 2013

Omslagsonsdag #21 glada barn

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat glada barn.

Nej, barn är inte överrepresenterade i mina böcker, ibland förekommer de men då är de väldigt sällan glada. Så kan det bli. Egentligen är jag inte helt säker på att de tre omslag jag krystade fram platsar, men detta var de minst ledsna/skräckslagna barn jag kunde hitta bland mina böcker.

Favorit? Nej, inte egentligen :)

18 kommentarer:

  1. Glada barn är nog den svåraste omslagsutmaningen hittills och då begränsade jag mig ändå inte till min egen bokhylla..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glada barn borde ju ändå vara bra att ha på ett omslag.

      Radera
  2. Veckans tema var riktigt svårt!

    SvaraRadera
  3. På min utgåva av Barnens ö är det en skolväska tror jag.. Tyvärr fick boken dela väska med en läckande vattenflaska, så den är inte så fin längre..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, trist när böcker blir förstörda.

      Radera
  4. Åh, Det blåser på månen minns jag. Men med ett annat omslag. Detta var fint, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blåser på månen är en barndomsfavorit :)

      Radera
  5. Det här var verkligen ett svårt tema! Tycker omslaget till Barnens ö är lite roligt. :)

    SvaraRadera
  6. Det var inte alldeles lätt att hitta glada barn. Jag gillar Det blåser på månen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, konstigt att det är så få glada barn på omslag.

      Radera
  7. Jag tyckte också det var svårt idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, egentligen tycker jag inte att jag hittade några glada barn alls.

      Radera
  8. Jag hann inte riktigt med idag. Omslaget till Det blåser på månen är gulligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ändå nästan omöjligt att hitta några :)

      Radera
  9. Blev förvånad över att det var så knepigt att hitta glada barn på böcker! Roligt med en utmaning att bita i i alla fall :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen underligt att det är så få av den varan.

      Radera