måndag 16 december 2013

Fullbordad utmaning #8

En av mina favoritutmaningar är Pocketlovers återkommande Tre på Tre, den är precis lagom omfattande och går ut på att läsa tre böcker på samma "tema" - en trilogi, tre böcker av samma författare, tre böcker i samma genre, de tre första i en serie, tre böcker från samma land, tre som börjar på samma bokstav. Vad som helst egentligen, bara det är tre. Detta ska utföras från 1 september till 30 november.

Eftersom jag hoppades att utmaningen skulle dyka upp igen så sparade jag tre böcker som jag tänkte läsa då. Den här gången blev det ett lite annorlunda tema, nämligen verklighetsbaserade böcker (biografi/samhälle kallade jag det för enkelhetens skull). Böckerna jag läst är:

Det du inte såg av Patrik Sjöberg & Markus Lutteman
Mordgåtan Olof Palme av Gunnar Wall
Lasermannen av Gellert Tamas

Det här var tre riktigt bra böcker och jag är väldigt glad att jag läst dem, men nu är jag nog färdig med dokumentärer för ett tag.

Nu ser jag redan fram emot nästa års tre på tre, det är gott om tid att fundera på vilka böcker som ska läsas då. Jag har en del idéer...

8 kommentarer:

  1. Oj, ja, vad ska en läsa vid nästa tre på tre? Dags att börja fundera på saken; har nämligen inte en aning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en del idéer, men det är ju ganska länge kvar :)

      Radera
  2. Tyckte om denna utmaning så jag kommer också vara med nästa år och så är det ju en lätt utmaning att ta sig ann :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var tredje gången för mig i år och jag tycker det är i det närmaste en perfekt utmaning :)

      Radera
  3. Jag läste tre biografer i utmaningen, det var evigheter sen jag läste såna, kul med utmaningar som får en att ta itu med det som annars aldrig skulle bli av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en bok i månaden är ju inte så betungande, då orkar man ju med nästan vad som helst :)

      Radera
  4. Var inte med i Tre på tre i år men hoppas ha lite mer läsutmaningsenergi nästa år och ett lockande tema att sätta tänderna i! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en precis lagom utmaning, men ett lockande tema är ju aldrig fel :)

      Radera