tisdag 26 november 2013

Topp tio (bokiga) saker jag är tacksam för


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Things I Am Thankful For (could be bookish or not -- up to you).

Det här känns ju, som svensk, lite underligt att göra. Vi har ju inte direkt någon Thanksgiving, men det är ju aldrig fel att vara tacksam för saker och ting. Jag håller mig ändå i böckernas värld den här gången.

Jag är tacksam för
1. att jag kan läsa, både rent tekniskt och fysiskt.
2. att jag har tid att läsa alla fantastiska böcker.
3. att jag har en sambo som låter mig fylla ett helt rum med böcker.
4. att jag hittade det fantastiska programmet Book Collector, som var allt jag ville ha och lite till.
5. att jag började bokblogga, trots ett väldigt inre motstånd.
6. alla fantastiska bokbloggare där ute som ser till att min önskelista aldrig blir tom.
7. de givmilda förlagen som skickar mig gratis böcker.
8. biblioteken, även om jag kanske inte använder dem så ofta.
9. att jag hittade min favoritförfattare (ja, det är Stephen King) redan på 80-talet, så jag har kunnat följa honom nästan hela hans karriär.
10. alla dessa modiga författare som vågar vända ut och in på sig själva och sedan visa upp det för oss andra.

8 kommentarer:

  1. Biblioteket glömde jag! Det var lite för nära för att jag skulle komma ihåg det tror jag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag som inte ens lånar böcker ;)

      Radera
  2. Håller med dig i nästan allt. Book Collector har jag inte testat men är nyfiken!
    Är för mesmagad för King men läste om honom i helgen och det var intressant. Vilken olycka han var med om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Book Collector är det bästa jag skaffat mig :)

      Jag hoppas det är den gamla olyckan du läst om, så han inte varit med om någon ny...

      Radera
  3. När jag läser din lista så inser jag att jag ju faktiskt kunde ha fått ihop 10 bokrelaterade punkter. Så kändes det inte när jag skulle skriva inlägget;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det kändes hopplöst när jag började. Sedan bara ramlade det på :)

      Radera