onsdag 4 september 2013

Omslagsonsdag #8: Folk i vatten

Jag har sett inläggen, men aldrig varit med själv. Tills nu. Bokpotaten har något som kallas för omslagsonsdag och nu vill jag också vara med. Omslag betyder egentligen ingenting för mig, därför är det extra kul att faktiskt titta på dem och se vad de föreställer.

Den här veckan är temat folk i vatten.

Först tänkte jag att jag nog inte har speciellt många böcker med omslag med folk i vatten, men det blev så många att jag bestämde mig för att tolka det ordagrant. Alltså inte ta med omslag med båtar på och detta är ändå inte riktigt alla...





20 kommentarer:

  1. Visst är det lite roligt att upptäcka även utsidan på sina böcker! Du hade ju massor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver verkligen titta på mina omslag :)

      Radera
  2. Jag gillar omslagen, särskilt "I denna ljuva sommartid" och "Låt det aldrig ta slut". Och du har blivit utmanad! http://www.susannekleman.se/2013/09/04/fem-frågor,-fem-svar-18128184

    SvaraRadera
  3. Haha ja jag har en hel del jag med! Det är lustigt det där med omslag och vatten för om man börjar se sig omkring så finns de överallt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju alltid älskat hav och vatten så det kanske inte är så konstigt att de omslagen lockar mig :)

      Radera
  4. Oj, så många fina omslag du hittat! Hajen gjömde jag alldeles bort. Den står i bokhyllan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hajen är ju ett bra exempel på folk i vatten :)

      Radera
  5. Själv älskar jag fina omslag, händer ibland att jag vill äga en bok bara för att den är så fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju lockas av omslag, men det är sällan jag ser vad det egentligen föreställer.

      Radera
  6. Faktiskt, du hittade ju jättemånga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett tacksamt tema för mig.

      Radera
  7. Det var många du hittade. Jag har Åke Edwardsson men inget av omslagen hade någon i vatten.suck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju några böcker att leta bland, det kanske beror på det.

      Radera
  8. Ett oväntat populärt omslagsmotiv! Den enda jag har med vatten är nog Berättelsen om Pi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berättelsen om Pi är ju inte vilken bok som helst, även om jag nu inte läst den men jag har sett filmen :)

      Radera
  9. Det var många omslag! Inser att jag också har "I denna ljuva sommartid" men med ett helt annat omslag.

    SvaraRadera