lördag 27 juli 2013

Läsplanering augusti 2013

Förhoppningsvis blir det mycket läst även i augusti, men jag får ligga i lite eftersom jag börjar jobba den 19:e igen och innan dess ska det hinnas med en del festivaler och kalas också. Har inte vågat planera in för många ändå för nu är det dags. Nu ska jag försöka läsa min första Murakami...

De målade grottornas land av Jean M. Auel. Sista boken om Ayla. Hyllvärmare.

Den nya människan av Boel Bermann. En dystopisk sci-fi saga.

Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami. Med hjälp av Sveriges Radios bokcirkel hoppas jag ta mig igenom den här. Boktolva. Hyllvärmare.

Donatorn av Dean Koontz. Något lättsmält efter Murakami kanske... Hyllvärmare.

Spelaren av Harlan Coben. Första delen om Myron Bolitar. Hyllvärmare.

12 kommentarer:

  1. Haha, samma problem som jag har. Jag kommer kanske att ha läst hälften av "sommarhögen" när semestern är slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle ju gärna vilja läsa tio gånger mer :)

      Radera
  2. Har också en enorm sommarhög. Lånade på mig massor från bibblan innan jag gick på semester, hehe. Fågeln som vrider upp världen tycker jag jättemycket om, hoppas du gillar den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite jobbigt att ta sig an den där Fågeln..., men jag hoppas radions bokcirkel kan hjälpa till :)

      Radera
  3. Får se om ditt Murakamival var bättre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är själv lite nyfiken och faktiskt lite nervös också :)

      Radera
  4. Spelare läser jag just nu :)

    SvaraRadera
  5. Aul är hyllvärmare även hos mig och det blir nog inte i sommar den flyttar... Spelaren däremot har jag läst. Jag gillar Coben men har för mig att jag tyckte den var lite grabbig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coben var jag inte alldeles förtjust i när jag läste för många år sedan. Hoppas att jag tycker han är bättre nu för jag har köpt på mig en del böcker...

      Radera
  6. Har också sista boken om Ayla i bokhyllan sedan ett bra tag tillbaka och kikar på den ibland men vill ha gott om tid för att sträckläsa den, så snart så... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas hinna med den under semestern nu :)

      Radera