lördag 15 juni 2013

Tag: 5 Books to Movies

Upptäckte precis att jag alldeles glömt bort att göra den här taggen som jag fick av romeoandjuliet för... ja, väldigt längesedan. Lite lustigt är det när jag går igenom mina favoritböcker, många av dem är redan filmade...

1. Jag skulle ju gärna se hela serien om Det mörka tornet av Stephen King som film/TV-serie.

2. En annan serie jag gärna skulle se är Jo Nesbøs om Harry Hole.

3. Passagentrilogin av Justin Cronin tror jag skulle kunna bli några riktigt bra filmer, även om jag bara läst första delen och den tredje inte släppts än.

4. Mer King åt folket! Under kupolen skulle jag tveklöst se (lite fusk ser jag att detta är, för TV-serien är redan på gång).

5. Elly Griffiths serie om Ruth Galloway, om den blir lika myspysig som Morden i Midsomer.

4 kommentarer:

  1. Problemet är ju att favoriterna är inte säkert man vill ha filmatiserade för de lever inte upp till favoritskapet, och de böcker man inte gillar är man inte så intresserad av som film heller;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det där är en svår balansgång, men i den bästa av världar så blir filmatiseringarna precis lika bra som böckerna :)

      Radera
  2. Elly Griffiths böcker som tv-serie, det vore drömmen. Och Justin Cronins trilogi, det hade jag gillat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst vore de? Jag hade tittat :)

      Radera