torsdag 27 juni 2013

Läsplanering juli 2013

Semestertider och förhoppningsvis blir en hel del böcker lästa, men jag vågar inte planera in för många. De här borde jag i alla fall hinna med.

Den frusna trädgården av Kristin Hannah. Jag vet inte vem/vilka som rekommenderade den här boken, men den/de gillade den på riktigt.

Häxringarna av Kerstin Ekman. Nu får hon sin andra chans, med första delen i Kvinnorna och staden. Hyllvärmare.

Weirdo av Cathi Unsworth. Låter lagom mystisk med häxor och liknande. Rec ex.

Jungfrudansen av Stephen Booth. Andra delen om Ben Cooper och Diane Fry. Får se om jag kan passa in den här lagom till resan till bland annat Lake District.

Niceville av Kathryn Stockett. Äntligen är det dags att ta sig an denna. Hyllvärmare. Boktolva.

Mamma, pappa, barn av Carin Gerhardsen. Andra delen i Hammarbyserien. Hyllvärmare.

22 kommentarer:

  1. Jag har läst och tyckt mycket om Den frusna trädgården. Särskilt slutet är bra...

    Niceville är också en stor favorit.

    Häxringarna är en hyllvärmare även här hemma, en borde-läsa som aldrig blir av.

    Vad duktig du är som planerar din läsning så! Det kanske jag också skulle prova någon gång. Nu lägger jag alla böcker i odefinierade högar och plockar lite som jag känner för, helt planlöst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den frusna trädgården tänker jag faktiskt tjuvstarta på i morgon :)

      Jag måste planera. Med över 200 olästa böcker i hyllan så skulle jag bli stående framför dem som en åsna mellan två hötappar om jag inte redan hade bestämt vad jag skulle läsa :)

      Radera
  2. Niceville måste jag läsa någon gång, men när det ska bli av vet jag inte riktigt. Tror faktiskt att jag sparar den till nästa år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Niceville blev hyllvärmare här vid årsskiftet så jag tyckte det var ett bra tillfälle att ta med den i boktolvan :)

      Radera
  3. Den frusna trädgården är en av mina absoluta favoritböcker, så otroligt bra!

    SvaraRadera
  4. Av dessa har jag läst "Mamma, pappa, barn" av Carin Gerhardsen. Jag gillar hennes böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag ska bli lika förtjust i henne som "alla" andra :)

      Radera
  5. Niceville tyckte jag riktigt mycket om! Perfekt semesterläsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken timing :) Jag var inte säker på om det var en sommarbok, men det kändes som att det var dags nu.

      Radera
  6. Niceville var en klar favorit, sedan såg jag filmen också,helt okey
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte också se filmen sedan :)

      Radera
  7. Häxringarna, Jungfrudansen och Mamma, pappa, barn har jag läst och gillat åtminstone de två senare. Minns inte så mycket av Häxringarna, men jag har inte läst nått mer av Ekman, och det tyder på att jag inte gillade den... Niceville är jag sugen på, men kommer mig inte för att införskaffa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst Grand final i skojarbranschen av Ekman och den tyckte jag inte om alls. Egentligen vill jag läsa Händelser vid vatten, men det verkar inte bli av :)

      Radera
  8. Weirdo ligger där i hyllan och glor. Men det är några andra som går före.

    SvaraRadera
  9. Niceville har jag läst, tyckte mycket om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som att de flesta gillar den.

      Radera
  10. Niceville har blivit en hyllvärmare hemma hos mig med. Hammarbyserien däremot har jag läst de fyra första böckerna i och gillat skarpt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt att vissa böcker bara åker bakåt i läslistan. Hammarbyserien har jag verkligen sett fram emot att läsa, men jag var inte överförtjust i första boken.

      Radera
  11. Niceville tycket jag riktigt mycket om, både boken och filmen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, nu stiger ju mina förväntningar igen ;)

      Radera