måndag 24 juni 2013

Kommande böcker juli 2013

En enda bok i juli, men inte vilken som helst. Och så någon mystisk ny serie av Margit Sandemo.

Torka aldrig tårar utan handskar: 3. Döden av Jonas Gardell
Genre: Drama
Serie: Torka aldrig tårar utan handskar (3)
Antal sidor: 235
Utgivningsdatum: 2013-07-24
Förlag: Norstedts

Från Bokus
Det här är berättelsen om mina vänner. Om Paul och Bengt, Seppo och Lars-Åke. Om Rasmus och Benjamin.

De som sökte friheten och kärleken i en tid inte långt från nu.

Det här är berättelsen om en sjukdom som tog mina vänners liv medan de ännu var helt unga. En berättelse om lidande och om förnedring och om svek men också en berättelse om kärlek som trotsar allt.

För du vet hur det är: Man får inte leva om sitt liv. Det är det som är själva grejen!

Det som berättas i den här historien har hänt.

Allt är sant.

Jag var en av de som överlevde.

Jag ville bryta tystnaden.

Jag har gjort det nu.


Jag har ännu inte läst något alls i den här serien och jag äger bara den första boken. Än. Men jag har sett TV-serien och jag kan garantera att alla tre böcker kommer att återfinnas i min hylla så småningom.

Boken kan köpas på AdLibris, Bokia och Bokus.



Jag hittade dessutom något som ser ut som en ny serie, Kiaras saga, av Margit Sandemo. En bok som heter Skyddsanden ska tydligen släppas 19 juli, men det finns ingen information någonstans, inte ens hos förlaget, Boknöje. Vad är detta?

12 kommentarer:

  1. Jag längtar så mycket efter den sista delen så att det inte är sant. Även om jag räknar med att gråta en hel del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju inte läst någon av dem än, men jag såg TV-serien och det var nog något av det finaste och sorgligaste jag sett.

      Radera
  2. Åh nytt av Sandemo, det måste jag hålla koll på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är väldigt produktiv, den där Sandemo. Jag har ju fortfarande inte läst något av henne så jag ligger långt efter.

      Radera
  3. Ja, det är en bok som jag ser fram mot så mycket så jag nästan är säker på att jag kommer att bli besviken. Sen ska jag klicka hem TV-serien (eller önska mig den).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte helt säker på om jag ska skaffa mig TV-serien. Det är inte helt säkert att jag orkar se den igen.

      Radera
  4. Jag måste verkligen ta tag i Torka aldrig serien. Lyssnade på när Gardell sommarpratade, gillar den där Gardell :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Gardell är speciell. Jag har bara första boken i serien än och den får nog vänta tills jag har alla tre. Även om jag inte tror att jag orkar läsa alla i rad.

      Radera
  5. Har inte läst Gardells serie än. Vill gärna läsa dem alla på en och samma gång då livet är lite lugnare igen. För älskar verkligen hans böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte samla på mig alla tre och läsa dem i någorlunda snabb följd.

      Radera
  6. Jag längtar verkligen efter den tredje delen av Torka aldrig tårar utan handskar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli intressant att läsa dem.

      Radera