fredag 14 juni 2013

Bokbloggsjerka 14 – 17 juni

Då är det minsann fredag igen, efter en av de (nu på våren) ovanliga femdagarsveckorna. Då är det kul att ta sig an Annikas bokbloggsjerka.

Veckan uppgift är: Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför?

Mäh. Det här är ju en jättesvår fråga och jag känner att de karaktärer jag inte nämner kanske kommer att bli sårade och sura. Men nåja, vi kör väl...

Eftersom jag oftast läser deckare/thriller/skräck så finns det inte så där jättemånga sympatiska personer, men Ruth Galloway ligger bra till. Hon verkar vara en genomtrevlig människa och hon kan mycket som hon skulle kunna berätta för mig. Vi skulle kunna viktnoja ihop och göra massa annat kul, till exempel göra Nelson tokig. Och så kan jag vara kattvakt ibland också, även om de där saltängarna där hon bor är lite läskiga.

Karaktär står ju i singular så jag tänker vara duktig och faktiskt bara nämna en.

30 kommentarer:

  1. Du får ta hem katten till dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade jag ju kunnat, men jag tror inte Ruths katt gillar att vara instängd i en lägenhet. Och hur läskiga de där saltängarna än är så är de också fascinerande :)

      Radera
  2. Mäh. Vad duktig du var då;-)
    Ja, det blir väl till att läsa den där serien också någon gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet, det är ju därför jag inte valde Hermione ;)

      Radera
  3. Den serien har jag ännu inte läst, men nu har jag hört så mycket gott om den att jag nog får ta och göra det...

    SvaraRadera
  4. Ja hon är trevlig, eller är hon? Undrar om Nelsons fru tycker det,,,hehe.
    Mia

    SvaraRadera
  5. Jag var också duktig och höll mig till en karaktär :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får klappa varandra på axeln :)

      Radera
  6. Har inte läst om Galloway ännu. Även jag höll mig till en karaktär!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man gillar myspys-deckare så är de här böckerna fantastiska. Vi var några som var duktiga :)

      Radera
  7. Har inte läsa böckerna om Galloway, men har nyss lånat hem den första delen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, då har du bra läsning framför dig.

      Radera
  8. Ruth for the win! Jag hade med henne också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är förvånad att hon inte är med på fler ställen.

      Radera
  9. Riktigt duktigt av dig att bara nämna en karaktär ;) Själv tycks jag vara oförmögen att bara svara ett alternativ på någon fråga. Suck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanningen är nog mer den att jag blev så otroligt glad att jag kom på en, så jag slutade fundera sedan :)

      Radera
  10. Jamen, Ruth Galloway, hon skulle ju vara en bra kompis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis en sådan där kompis som man vill ha.

      Radera
  11. Fast viktnoja låter trist, prata böcker vore roligare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver ju inte viktnoja hela tiden :)

      Radera
  12. Känner inte till Ruth men hon låter ju trevligt, och det är mysigt att kunna vara kattvakt ;)

    SvaraRadera
  13. De där saltängarna blev jag nyfiken på;) Krimböcker har ju som du säger inte alltid så kul karaktärer så det var kul att höra om Ruth som en bra sån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ruth är så där brittiskt myspysig, men hon har en förmåga att råka illa ut :)

      Radera
  14. Jag var också duktig;). Nu blir jag nyfiken på saltängarna:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där saltängarna... där händer det mycket.

      Radera
  15. Ruth kan jag oxå tänka mig att vara vän med!

    SvaraRadera