tisdag 18 september 2012

Nya vänner är alltid välkomna!

Jag var med i en utlottning av Thomas Eriksons Illdåd hos Lotten för ett tag sedan. Och jag vann!

Igår kom den gröna brevpåsen och när jag hämtade den tyckte jag att det här minsann var för tjockt och tungt för en bok.

Illdåd är andra delen i serien om Alex King som är beteendevetare och brukar hjälpa polisen. Nu har jag visserligen inte läst första delen, Bländverk, än men jag tror att jag får putta upp den lite i läslistan. För det här verkar vara bra på riktigt.

I brevpåsen låg dessutom en bonusbok, Det hemliga manifestet av Tom Rob Smith, som är andra delen om den sovjetiske polisen Leo Demidov. Som av en händelse fullkomligt älskade jag första delen, Barn 44. Och faktum är att jag precis var på väg att beställa den här boken, så den kom som en väldigt välkommen och uppskattad bonus.

Dessutom låg det med ett bokmärke, det allra sötaste man kan tänka sig, en snögubbe. Nu hör det till saken att jag faktiskt är löjligt förtjust i snögubbar och det skrev jag här redan förra året.

Det här måste vara det bästa bokpaket jag någonsin fått. Tack Lotten!

10 kommentarer:

  1. Så koselig! Alltid moro med hyggelige overraskelser :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det här var en verkligt rolig överraskning :)

      Radera
  2. Puh, vilken tur:-D
    Jag var inne och kollade på din lista med olästa böcker och hittade inte den här boken av Smith (och jag visste ju att du läst och gillat barn 44).
    Och snögubbar .... hmmm.... ska jag låtsas att jag visste?;-) Nä, konstaterar bara att smaken är lika igen, för det var det finaste jag hittade;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte klokt vilka lyckoträffar. Jag hade precis lagt Smiths bok i kundvagnen och för att inte tala om snögubben. I julpyntet här finns det knappt några tomtar alls, däremot massor av snögubbar. De är mina tomtar :) Tack igen!

      Radera
  3. inget går upp emot att packa upp böcker! och bokmärken får man aldrig nog av

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böcker och bokmärken... mycket bättre än så blir det inte :)

      Radera
  4. Åh vad gulligt :) Jag har thomas erikssons böcker liggande i min Prio1 hög men har inte kommit till dem ännu men snart..tror jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill så gärna ge mig på Erikssons böcker nu, men det är ju så många andra jag vill läsa NU också. Vad gör man?

      Radera