torsdag 12 juli 2012

Låt mig presentera...

mina nyfunna vänner.

Jag brukar ha tre stora inköpsperioder om året, en av dem är sommaren. För några veckor sedan (15 juni närmare bestämt) upptäckte jag att alla onlinebutiker hade fina erbjudanden och jag var ju inte sen att nappa. Samtidigt tänkte jag (som en liten ursäkt för mig själv) göra ett experiment och se vilken butik som egentligen var snabbast på att leverera. Alltså beställde jag, samma dag, från cdon, AdLibris och Bokus. Detta är vad jag beställde och fick.

Den enögda kaninen av Christoffer Karlsson, Kamelklubben av David Baldacci, Kvinnorna på stranden av Tove Alsterlind, Misstro av Ian Rankin, Främlingen av Diana Gabaldon, Udda av Sara Lövestam.

Det här beställde jag på cdon, tre pocket för 99 kronor. Ett erbjudande de verkar ha hela tiden, så egentligen är det ju ingen brådska att köpa dem. Paketet kunde jag hämta 20 juni, så det tog bara tre arbetsdagar för att få böckerna.

Fjäril i koppel av Zinat Pirzadeh, Tretton timmar av Deon Meyer, Spelreglerna av Jonas Karlsson.

Det här kom från AdLibris, tre pocket för 99 kronor. Paketet kom till posten 21 juni, fyra arbetsdagar från beställning till leverans alltså.

Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper, Himmel över London av Håkan Nesser, Lärjungen av Hjorth & Rosenfeldt, Den frusna trädgården av Kristin Hannah.

Denna beställning gjordes på Bokus, köp fyra pocket betala för tre. Det här paketet dök upp först 26 juni, alltså hela sex arbetsdagar efter beställning. Ganska uselt faktiskt.

20 kommentarer:

  1. En utmärkt samling igen en gång:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir så lycklig av att köpa böcker :)

      Radera
  2. Ja Bokus kan ta sin tid ibland, fast jag gillar deras upplägg på hemsida..Fjäril i koppel den är riktigt bra, jag blev sugen attt beställa från Bokus två inbundna för 299:-. Men jag har massa oläst..
    Ha det bra
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Bokus hemsida gillar jag, den är dessutom riktigt bra att söka på. Och vad har mycket oläst att göra med nyinköp :)

      Radera
  3. Oj, oj, här var det många jag kunde tänka mig att läsa. Och några riktigt bra som du beställt (som jag läst också). Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är ju nu att jag vill läsa alla på en gång, men förmodligen kommer de att bli hyllvärmare allihop.

      Radera
  4. Svar
    1. Jag råkade ju köpa del 7 i serien i vintras, så nu är jag ju tvungen att skaffa de innan också. Eller som nu, den första, så jag kan se om det är något för mig.

      Radera
  5. Herlig med bokinnkjøp - kos deg, og grattis med nye litterære godbiter : ))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokpaket är ett säkert sätt att göra mig glad :)

      Radera
  6. Vilken hög! Kul med ditt test på leverans också. Jag beställde från adlibris nyligen och det tog megalång tid, brukar gå snabbt. Det kan nog bero på vad det är för bok man valt. Tycker att CDon paketet lockar mig mest av alla. Både Jonas Karlsson (finns som e-bok på bibblan alla) och Meyer är favoriter hos mig och fjäril har jag funderat att läsa. Har lånat den som e-bok nu i sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både på Bokus och AdLibris var det ju "kampanjböcker" jag beställde så de borde ju ha funnits i lager. Annars vet jag att AdLibris ibland har fem dagar innan de levererar, men då står det när man beställer.

      Meyer har jag fortfarande inte läst, men det är inget som hindrar fler inköp :) Jonas Karlsson är jag riktigt nyfiken på, om han skriver lika bra som han agerar så blir det fantastisk läsning.

      Radera
  7. Ja, det kan ta lite tid ibland att få böcker från Bokus, men jag är ändå trogen kund. :) Udda av Sara Lövestam har jag läst och gillat. Sju jävligt långa dagar vill jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokus har helt klart en mycket bättre webbsida och deras sökmotor går inte att jämföra med Adlibris. På Bokus får man ju bara det man letar efter i sökresultatet :)

      Radera
  8. Älskar känslan av att hitta nya böcker i brevlådan :P

    SvaraRadera
  9. Bra jämförelse, instämmer att det ofta tar fascinerande lång tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste ju komma på någon bra anledning att beställa från tre olika ställen samtidigt :) Det är ju faktiskt bra att veta också, hur lång tid det tar ungefär.

      Radera
  10. Hahaha blir så full i skratt när jag läser detta. Tänk att man kan hitta så många bra anledningar till att beställa böcker. Suveränt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst låter det bra i alla fall :)

      Radera