måndag 9 juli 2012

Läsplanering juli 2012

Sommar och semester, det kan betyda antingen mycket lästid eller nästan ingen lästid. Vi får se vilket det blir. I alla fall tycker jag att tegelstenar hör sommaren till, så det blir åtminstone en av dem. Dessa böcker tänkte jag försöka hinna med i juli.

Flickan från ingenstans av Justin Cronin. Denna har stått och tittat anklagande på mig sedan i julas. Nu är det dags. Tydligen ska detta bli en trilogi. Den är snart utläst.

Den oskyldige mannen av John Grisham. Det finns ingen som kan skildra det amerikanska rättsväsendet som Grisham. Förmodligen kommer den här, också, att reta gallfeber på mig. Hyllvärmare.

Smuts av Katarina Wennstam. Egentligen var det Dödergök jag skulle ha läst i min boktolva, men då fick jag veta att böckerna är en slags serie, där samma människor figurerar i olika böcker. Alltså fick jag köpa denna också för serier måste jag läsa i ordning. Boktolva.

Saltstoden av Ole Korneliussen. Representerar Grönland i den nordiska läsutmaningen för juli månad.

Mörkertal av Arne Dahl. Åttonde delen om A-gruppen. Hyllvärmare.

Ares tecken av Dan Buthler & Dag Öhrlund. Femte delen om Jacob Colt och hans kollegor. Det som började så bra med Mord.net har nästan helt urartat i böckerna om psykopaten Silfverbielke. Jag hoppas denna blir mer normal. Hyllvärmare.

4 kommentarer:

  1. Oj, du är till och med mer välorganiserad än jag;-) Men det måste vara rätt skönt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har många "mellannamn" och organiserad är bara ett av dem :) Det är både en gåva och förbannelse, men när det kommer till läsningen så är det ganska skönt :)

      Radera
  2. Ska bli intressant att se vad du tyckte om Cronin sem. Dödergök har jag oxå läst men hade ingen aning om att det var en serie!!
    Minns knappt vad Dödergök handlade om dock så det kanske kvittar??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag har fattat det så är det en ganska "lös" serie. En huvudperson från en bok kan dyka upp i ytterkanten på en annan, ellet något liknande. Det kanske inte spelar någon roll om man läser dem i en annan ordning, men jag är nästan manisk med det där :)

      Radera