fredag 20 juli 2012

Bokbloggsjerka 20 – 23 juli

Nu är det minsann fredag igen och därmed dags för veckans bokbloggsjerka.

Veckan uppgift är: Om du fick välja, vilka böcker skulle du vilja se publicerade redan IDAG och varför?

Åh, det här var en svår fråga, det är så många böcker jag väntar på... Eftersom Annika själv tagit upp tre böcker så försöker jag också hålla mig till tre :)

Mörka vrår (Dark places) av Gillian Flynn har jag läst så mycket om det senaste året att jag känner att jag bara måste ha den. Det låter verkligen som något jag skulle kunna gilla. Den kommer inte förrän i oktober.

Serien om Det mörka tornet av Stephen King skulle ju vara sju böcker, men nu plötsligt har det kommit en åttonde del, (The Wind Through the Keyhole) som jag tror ska vara del 4,5. Eftersom jag har alla de andra sju i samma upplaga så blir det till att vänta tills denna kommer i samma också. Vet inte när.

Tredje delen i Engelsforstrilogin, Nyckeln, skulle jag bli jätteglad om den kom nu. Då kunde jag läsa Eld och Nyckeln i en följd. Första delen, Cirkeln, var en riktig sträckläsningsbok och jag har ingen anledning att tro att de andra inte är det. Kommer inte förrän någon gång under 2013.

30 kommentarer:

  1. Nyckeln glömde jag ju. Den vill jag också gärna läsa nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer nog att längta ännu mer när jag läst Eld :)

      Radera
  2. Jag har ännu inte läst Cirkeln eller Eld,, men jag borde nog ta och åtgärda det.

    Sv: Jag har saknat Rowling i mitt liv, så jag ser verkligen fram emot den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cirkeln var verkligen bra, dessvärre är det nog en måste-läsa bok :)

      Radera
  3. Tredje delen om Engelfors ser jag också fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är nog många som väntar på den :)

      Radera
  4. Jamenjustja. Nyckeln är ju definitivt en sån bok! Flynn har jag kvar att upptäcka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är riktigt nyfiken på Flynn, det är så många som gillar hennes böcker.

      Radera
  5. Jag har faktiskt inte läst någon del ur Engelsforstriologin än, får se om det blir av någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cirkeln var faktiskt bättre än vad jag trodde. Och då trodde jag ändå att den skulle vara bra :)

      Radera
  6. Har inte läst Det mörka tornet, dock annat av King (främst för flera år sedan), men det börjar bli dags nu igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han hade ju en period där böckerna han skrev... inte var så bra... men nu är han tillbaka i högform :)

      Radera
  7. Jag har faktiskt inte läst Cirkeln än, fast den står i min bokhylla. Men den känns som något för hösten snarare än sommaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror den passar vilken årstid som helst :)

      Radera
  8. Jag spar hela Cirkel-trilogin tills alla är ute så får det bli sommarläsning något år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart tänkt. Men jag kunde inte hålla mig :)

      Radera
  9. Jag har "Eld" som jag vann i en tävling, men vill så klart läsa "Cirkeln" först, så jag får se om jag kan få tag i den. Men då vet jag att dom är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag inte läst Eld än, men jag tror nog att böckerna blir bäst om man läser dem i ordning. Det hände ju en del i Cirkeln som man nog bör ha med sig.

      Radera
  10. Eld ligger här hemma i bibliotekshögen, men visst vore det roligt att kunna läsa Nyckeln på en gång för att liksom få den där sträckläsningskänslan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen borde man läsa alla tre i sträck, men så länge kan jag omöjligt hålla mig :)

      Radera
  11. Var tvungen att kolla upp Dark Places, och nu blev jag jättesugen på den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar riktigt bra och jag vet att jag så småningom kommer att skaffa den :)

      Radera
  12. Nyckeln ligger på min önskelista också. Numera tillsammans med Mörka vrår, det verkade riktigt intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med att läsa bokbloggar, det är riktigt farligt det. Man får bara en massa tips på nya böcker hela tiden :)

      Radera
  13. Jag läste precis ut Dark Places och jag tyckte den var riktigt bra, så bra att jag nog läser om den i översatt version när den kommer. Kul att höra om den nya King-boken, den hade jag missat, men vette katten om jag orkar läsa om alla delarna, kanske ett projekt till nästa sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då blev jag ju inte direkt mindre sugen på Dark places nu då :) Nej, läsa om Det mörka tornet orkar jag nog inte på flera år än. Jag fick så stor separationsångest när jag läst ut allihop så det vill jag inte göra om än :)

      Radera
  14. Åh, du är den andra förutom jag som haft med Nyckeln. Jag trodde alla skulle ha det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag trodde nog också det och funderade på om jag verkligen skulle ha med den. Som alla andra :)

      Radera
  15. Funderar på att ta mig ann Cirkeln och se vad hypen är om. Måste vara sist i landet med att inte ha läst den än. Vilken fin blogg du har, jag återkommer fler gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Nja, jag tror det finns några till som inte läst den :)

      Radera